۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ستایش بیت کوین توسط یکی از بنیان گذاران اپل

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 618751
ستایش بیت کوین توسط یکی از بنیان گذاران اپل

استیو وزنیک (Steve Wozniak) ، یکی از بنیانگذاران اپل، می‌گوید بیت‌کوین "تنها ریاضیاتی است که از طلای خالص برخوردار است." او نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال دیگر بدبین است. وزنیاک همچنین از طرفداران متاورس است، اما نسبت به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کمتر مشتاق است.

اقتصاد آنلاین- حسین قطبی؛ استیو وزنیاک، در مصاحبه‌ای با  Insider، یک شرکت رسانه آنلاین آمریکایی که به دلیل انتشار وب سایت اخبار مالی شناخته شده است، که در هفته گذشته منتشر شد، در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرد. او گفت: "در حال حاضر ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وجود دارد. هر کسی راه‌حلی برای ایجاد یک پلتفرم جدید دارد و یک شخص مشهور را  به آن نسبت داده است. به نظر می‌رسد که این دسته از پروژه فقط از افرادی که می‌خواهند در همان مراحل عرضه اولیه سرمایه گذاری کنند، زمانی که ارزش یک پنی (شاهی) را دارد، یکسری پول جمع آوری کنند".

وزنیاک همچنین اشاره کرد که برخی از مردم به دلیل عدم آگاهی از درآمدهای باد آورده، ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنند، سپس فقط پشیمانی نصیب آن‌ها می‌شود.

این پلتفرم خبری اعلام کرد، در حالی که آقای وزنیاک از طرفداران متاورس است، علاقه کمتری به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال این حوزه دارد. به گفته‌ وی این دسته از رمزارزها در بیشتر موارد، شکست‌خورده و کلاهبرداری هستند.

وزنیاک تجربه مبارزه با کلاهبرداری‌های حوزه رمزنگاری داشته است. در جولای 2020، او از یوتیوب و گوگل به دلیل تبلیغ کلاهبرداری‌های بیت‌کوین با استفاده از نام و شباهت ایشان شکایت کرد. با این حال، یک قاضی سال گذشته در این رابطه حکم داد که «یوتیوب و حامیان آن، Google LLC، توسط قانون فدرال محافظت می‌شوند که پلتفرم‌های اینترنتی را در برابر مسئولیت محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند».

طرح‌های هدیه بیت‌کوین همچنان به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران، در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. وزنیاک تنها کسی نیست که کلاهبرداران دوست دارند از آن استفاده کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، شرکت او اسپیسکس، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، تیم کوک مدیر عامل اپل، وارن بافت از برکشایر هاتاوی و بسیاری از افراد مشهور دیگر نیز در هدایای ارزهای دیجیتال تقلبی، جعل هویت شده‌اند.

ستایش بیت کوین توسط بنیان گذار اپل

در ماه فوریه، سریال واقعیت تلویزیونی Unicorn Hunters که وزنیاک در آن نقش دارد، ارز دیجیتال خود را به نام unicoin معرفی کرد. Unicorn Hunters، شامل گروهی از سرمایه گذاران به نام "حلقه پول" و کارآفرینانی است که مشاغل خود را در جستجوی صندوق‌های سرمایه گذاری راه اندازی می کنند. وزنیاک یکی از داوران این نمایش است. یونی کوین از مجموعه استارتاپ‌هایی که سرمایه‌گذارن در آنها سرمایه گذاری می‌کند، سود سهام و مالکیت سهام را به دارندگان سرمایه‌ اولیه ارائه می‌دهد. بنیانگذار اپل در این باره توضیح داد:

"این واقعاً دنیای سرمایه گذاری استارت آپی را به روی توده‌ها باز می کند".

وزنیاک توضیح داد که یونی کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال محافظه کارتر است، زیرا با تصمیمات سرمایه گذاری حرفه‌ای حمایت می‌شود. وی همچنین افزود؛ "امیدوارم یونی‌ کوین بسیار موفق باشد، این واقعاً مبتنی بر نتیجه سرمایه گذاری است." اما در رابطه با بیت کوین گفت که ارز دیجیتال این است؛ "تنها ریاضیات طلای خالص است". این اولین بار نیست که وزنیاک بیت‌کوین را تحسین می‌کند. در جولای سال گذشته، او گفت که بیت‌کوین یک "معجزه ریاضی" است. در ماه اکتبر نیز گفت که برترین رمزارز (بیت‌کوین)، "خلوص ریاضی" است.

با این حال، وزنیاک نگران است که دولت‌ها بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند. در این باره می‌گوید؛ "مشکل این است که دولت‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند که از کنترل آنها خارج شود. اگر کار به جایی می‌رسید که همه چیز در خود رمزارز خلاصه می‌شد و از طریق دولت‌ها برای مشاهده و مالیا