۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارزها در میان پرخطرترین کلاهبرداری ها در آمریکا

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳
کد خبر: 618741
رمزارزها در میان پرخطرترین کلاهبرداری ها در آمریکا

رمزارزها روز به روز محبوب تر می‌شوند. در نتیجه، امکان جذب افرادی به وجود می‌آید که به دنبال استفاده از سیستم مالی-پولی جدید هستند. مقامات سازمان غیر انتفاعی Better Business Bureau (BBB) گزارش ریسک ردیاب کلاهبرداری در سال 2021 (2021 BBB Scam Tracker) را منتشر کرده‌اند. طبق این گزارش، کلاهبرداری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، از نظر پرخطر بودن از رتبه‌ی هفتم در سال 2020، به رتبه‌ی دوم در سال 2021 رسیده است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ سازمان BBB که در سال 1912 تأسیس شد، یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی است که مأموریت آن تمرکز بر ارتقای اعتماد بازار است. این نهاد متشکل از 106 شعبه‌ی BBB محلی مستقل در ایالات متحده و کانادا است که تحت هماهنگی انجمن بین‌المللی تجارت بهتر فعالیت می‌کند. هدر کلاری (Heather Clary)، نماینده‌ی این سازمان در کنتاکی مرکزی و شرقی، می‌گوید؛ "طبق این گزارش معلوم شد که رمز‌ ارزها پرخطرتر هستند، زیرا 66 درصد از کسانی که هدف کلاهبرداری‌های این صنعت واقع شده‌اند، پول از دست داده‌اند و پول بیشتری نسبت به روش‌های دیگر پرداخت کرده‌اند، به طوری که میانگین ضرر دلاری در این صنعت به ازای هر کلاهبرداری، 1200 دلار بوده است، به همین دلیل است که رتبه‌ی رمز‌ ارزها بسیار بالا رفته است".

جنبه‌هایی از ارزهای دیجیتال وجود دارد که بازیابی را پیچیده می‌کند. کلاری در این رابطه گفت که ارزهای دیجیتالی غیر ملموس هستند و به طور گسترده‌ای قانون‌گذاری نشده‌اند. این مقام BBB همچنین اعلام کرد که هر کسی در هر سنی می‌تواند قربانی کلاهبرداری‌های این صنعت شود.

کلاری در ادامه گفت که کلاهبرداری‌های استخدامی همچنان در پنج رتبه اول باقی مانده‌اند. «آنها به طور کلی در شاخص ریسک ردیاب کلاهبرداری اندکی پایین آمدند. آن هم شاید به این دلیل است که افراد بیشتری به سر کار باز می‌گردند، اما باز هم در رتبه‌های برتر این رده‌بندی قرار دارند". وی به این موضوع هم اشاره کرد که هر روز با دفتر شعبه  BBB در لکسینگتون، در مورد کلاهبرداری‌های خرید آنلاین تماس گرفته می‌شود. او افزود که سایر کلاهبرداری‌های برجسته در دسته‌های بهبود خانه و سرمایه گذاری‌ها قرار می‌گیرند.