۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کیف پول های مناسب بیت کوین کدامند؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبر: 618729
کیف پول های مناسب بیت کوین کدامند؟

بیت‌کوین، مشهورترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار، به عنوان اولین کوین در سال۲۰۰۹ راه‌اندازی شد. این رمزارز در طول بیش از یک دهه، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده و هنوز هم طرفداران بسیاری در تمام نقاط جهان دارد. با این حال، آگاهی از کیف‌ پول‌های مناسب برای ذخیره و نگهداری این رمزارز مشهور، لازم است.

اقتصاد آنلاین – نگار امین‌ پور؛ بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ژانویه ۲۰۰۹ ایجاد شد. این رمزارز از ایده‌های تنظیم شده در وایت پیپر آن توسط ساتوشی ناکوموتوی مرموز پیروی می‌کند. هویت فرد یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده‌اند هنوز یک راز است. بیت‌کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی نوید کارمزد تراکنش‌های کمتری را می‌دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود.

بیت‌کوین به عنوان یک نوع ارز دیجیتال شناخته می‌شود؛ زیرا از رمزنگاری برای حفظ امنیت آن استفاده می‌کند. تمام تراکنش‌های بیت‌کوین توسط حجم عظیمی از قدرت محاسباتی از طریق فرآیندی به نام «ماینینگ» تایید می‌شوند. بیت‌کوین در حال حاضر برترین رمزارز بازار شناخته می‌شود و ارزش بازار آن اکنون حدود ۷۳۰ میلیارد دلار است.

بیت‌کوین توسط هیچ بانک یا دولتی صادر یا پشتیبانی نمی‌شود و همچنین به خودی خود به عنوان یک کالا ارزشمند نیست. علی‌رغم اینکه بیت‌کوین در اکثر نقاط جهان پول قانونی نیست، بسیار محبوب بوده و باعث راه‌اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده که در مجموع به آنها آلت کوین گفته می‌شود. نام بیت‌کوین به صورت اختصاری BTC است.

اما کیف پول‌های مناسب بیت‌کوین کدام است؟

برای بیت‌کوین بیش از ۱۰۰ کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد. از جمله کیف پول‌های نرم‌افزاری که می‌توان بیت‌کوین را روی آنها ذخیره و نگهداری کرد، تراست ولت (Trust Wallet)، مایسلیوم (Mycelium )، بلو ولت (BlueWallet )، الکتروم (Electrum )، اکسدیوس (Exodus )، بیت‌کوین ولت (Bitcoin Wallet) و بلاکچین داتکام (Blockchain.com) هستند.

همچنین ترزور، لجر، کیپ کی و بیت باکس ۰۲ از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که می‌توان این سکه محبوب را روی آنها ذخیره کرد.

استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای مبادله بیت‌کوین بسیار آسان‌تر است، اما با توجه به اینکه ایران در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، باید جوانب احتیاط را در استفاده از این کیف پول‌ها رعایت کرد.

 از آنجا که کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری به اینترنت متصل نمی‌شوند، از امنیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و از این رو از خطراتی مانند هک شدن مصون هستند که می‌توان برای ذخیره بیت‌کوین از آنها استفاده کرد. در حال حاضر، کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور و لجر برای کاربران ایرانی در دسترس بوده و به راحتی می‌توانند آن را به صورت آنلاین خریداری کنند.