۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

استراتژی جدید آمریکا برای بازار رمزارزها از هفته آینده

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 618699
استراتژی جدید آمریکا برای بازار رمزارزها از هفته آینده

به گفته افراد نزدیک دولت، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، قرار است این هفته فرمان اجرایی را امضا کند که استراتژی دولت ایالات متحده در قبال رمزارزها را مشخص می‌کند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این دستور آژانس های فدرال را ملزم می کند تا تغییرات بالقوه نظارتی و همچنین امنیت ملی و تأثیر اقتصادی دارایی های دیجیتال را بررسی کنند. رویکرد کاخ سفید به رمزارز ها در هفته‌های اخیر پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه روسیه، توجه تازه‌ای را به خود جلب کرده و این نگرانی‌ها را برانگیخته است که سازمان‌ها و افراد می‌توانند از رمزارزها برای فرار از محدودیت‌ها استفاده کنند.

دولت بایدن برای ایفای نقش هماهنگ‌کننده بیشتر در رویکرد واشنگتن در قبال طبقه دارایی تحت فشار است، زیرا مدیران صنعت از آنچه که به گفته آنها عدم شفافیت در قوانین است ابراز تاسف می‌کنند.

 به گزارش بلومبرگ، این فرمان اجرایی که از سال گذشته در دست اجراست، آژانس‌های فدرال در سراسر کشور دولت را ملزم می‌کند تا اواخر امسال گزارشی در مورد دارایی ‌های دیجیتالی ارائه دهند.

انتظار می‌رود این طرح نقش‌آفرینی در قبال رمزارزها را برای آژانس‌های سراسر دولت، از وزارت امور خارجه تا وزارت بازرگانی، آغاز کند.

همچنین انتظار می‌رود که  کاخ سفید بررسی قوانین مربوط به رمزارز بانک مرکزی ایالات متحده یا CBDC را در دستور کار قرار دهد، اگرچه احتمالاً دولت از اتخاذ موضع محکم خودداری می‌کند زیرا فدرال رزرو هنوز در حال بررسی این موضوع است.

 بانک مرکزی در مقاله ای که در ژانویه منتشر شد، گفت که CBDC ایالات متحده می تواند به حفظ سلطه دلار کمک کند، زیرا سایر کشورها مانند چین از این فناوری استقبال می کنند.

در همین حال، صنعت کریپتو با نظارت شدید قانونگذاران، از جمله سناتور الیزابت وارن و رییس کمیته بانکداری سنا، شرود براون، به دلیل نگرانی از استفاده از دارایی های دیجیتال برای دور زدن تحریم ها، مواجه است.

هیم داس، سرپرست شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری، روز دوشنبه به این موضوع پرداخت. وی در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه ما شاهد فرار گسترده از تحریم‌های خود با استفاده از روش‌هایی مانند رمزارزها نبوده‌ایم، اما جلوگیری از فعالیت‌های مشکوک، به امنیت ملی ما و تلاش‌های ما برای حمایت از اوکراین و مردم آن کمک می‌کند.»