۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

استخراج بیت کوین با ۱۰۰ درصد انرژی پاک در سوئد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۷
کد خبر: 618416
استخراج بیت کوین با ۱۰۰ درصد انرژی پاک در سوئد

شرکت دارایی دیجیتال جنسیس GDA (Genesis Digital Assets)، شرکتی وام‌دهنده و استخراج‌کننده بیت‌کوین در مقیاس صنعتی- خصوصی، قصد دارد یک مرکز داده استخراج بیت‌کوین با میزبانی خود، در سوئد راه‌اندازی کند که انتظار می‌رود تا ۱۰۰ مگاوات ظرفیت انرژی داشته باشد. طبق گزارش‌ها این طرح، انرژی مورد نیاز نیروگاه جدید با ترکیبی از منابع انرژی آبی، هسته‌ای و بادی تامین می‌شود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ شرکت ماینر GDA، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تاسیسات تا سال ۲۰۲۴ به بهره‎برداری خواهد رسید و انرژی آن ۱۰۰ درصد از منابع انرژی پاک تامین خواهد شد. سخنگوی این شرکت به CoinDesk گفت که ترکیب انرژی مورد نیاز در این تاسیسات در سوئد، به این صورت است که ۵۴.۵ درصد آن از انرژی آبی، ۴۲.۸ درصد هسته‌ای و ۲.۷ درصد از انرژی بادی خواهد بود.

تیم لیپولد (Tim Liepold)، رییس بخش برق قدرت درGDA ، گفت: «طرح توسعه‌ی اخیر، با تمرکز GDA برای شناسایی راه‌هایی برای تأمین انرژی تأسیسات ما (تأسیسات مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین) با انرژی پاک و در عین حال ایجاد شغل برای اقتصاد محلی هماهنگ است».

سد

در ماه سپتامبر، GDA ۴۳۱ میلیون دلار برای گسترش عملیات استخراج بیت‎کوین، در آمریکای شمالی و منطقه شمال اروپا جمع آوری کرد، این تأمین سرمایه در یک برنامه سرمایه‌گذاری که توسط شرکت Paradigm Ventures، یک شرکت مشاور مدیریت کسب و کار ، هدایت می‌شد، جمع آوری شد. همچنین GDA قبل تر ۱۲۵ میلیون دلار، در ماه ژوئیه در یک برنامه تأمین بودجه‌ که توسط شرکت Kingsway Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری در لندن، رهبری می‌شد، جمع آوری کرده است.

علاوه بر این در ماه نوامبر، GDA اعلام کرده بود که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک مرکز داده استخراج بیت‌کوین، با میزبانی جدید در تگزاس غربی، با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات است.