۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت شدید معاملات NFT

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 617065
افت شدید معاملات NFT

796009 خریدار NFT در بازارهای ثانویه در ماه فوریه وجود داشت که تقریباً 2.6 میلیارد دلار فروش داشتند. این ارقام کاهش قابل توجهی را در مقایسه با رکورد ماه قبل نشان می دهد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ تعداد خریداران منحصر به فرد NFT در ماه فوریه برای اولین بار از اکتبر به زیر 800000 رسید و حجم جستجو برای NFT به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

بر اساس داده‌های CryptoSlam، 796009 خریدار NFT در بازارهای ثانویه در فوریه (12 درصد کاهش نسبت به ژانویه) وجود داشت که تقریباً 2.6 میلیارد دلار فروش داشتند (40 درصد کاهش نسبت به ماه قبل).

با این حال، ژانویه یک ماه بزرگ برای NFT ها بود که ممکن است کاهش در فوریه صرفاً بخشی از یک عقب نشینی نسبتا سالم باشد. ژانویه رکورد تعداد خریداران NFT ثانویه منحصر به فرد را با 904،13 ​​ثبت کرد و OpenSea نیز رکورد فروش در ژانویه را به ثبت رساند که در مجموع حدود 5 میلیارد دلار بود و در ماه گذشته به حدود 3 میلیارد دلار کاهش یافت.

با این حال، با نگاهی به Google Trends، به نظر می رسد که حجم جستجوی جهانی کلمات کلیدی برای "NFTs" نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طی هفته گذشته، تقریباً 60 تا 70 درصد از اوج های اواخر ژانویه (23 ژانویه تا 29 ژانویه) کاهش یافته است.

ایالات متحده در زمان نگارش این مقاله بیشترین علاقه را در سطح جهان به  NFT نشان می دهد، در حالی که ژاپن در حال حاضر کمترین علاقه را به NFT در بین 61 کشور دارد، علیرغم اینکه غول فناوری محلی و مخابراتی Rakuten در اواخر ماه گذشته بازار NFT را راه اندازی کرد.

طرفدار NFT و شریک مدیریت صندوق سرمایه گذاری NFT Sfermion Andrew Steinwold، عقب نشینی فعلی را به بازار صعودی و سقوط متعاقب آن در سال 2017/2018 تشبیه کرده.

افت شدید معاملات NFT

دلایل خاصی که چرا علاقه عمومی به طور چشمگیری طی ماه گذشته به NFT کاهش یافته مشخص نیست، اگرچه پلتفرم برتر OpenSea قربانی یک هک 1.7 میلیون دلاری در ماه فوریه شد.

درگیری روسیه و اوکراین نیز ممکن است تمرکز را به رمزارز ها معطوف کرده باشد، زیرا به نظر می رسد توجه جهانی به استفاده از مواردی مانند پرداخت های دیجیتال، جمع آوری کمک مالی و ذخیره ارزش معطوف شده است.

کاهش حجم فروش NFT در 24 ساعت گذشته

داده های CryptoSlam همچنین نشان می دهد که 10 مورد از 12 بلاک چین برتر پشتیبانی کننده NFT نیز شاهد کاهش حجم فروش در 24 ساعت گذشته بوده اند. دو بلاکچین برتر، اتریوم و سولانا، هر کدام 4.24 درصد و 11 درصد افت داشته اند، در حالی که بیشترین ضرر به ترتیب مربوط به Avalanche و Panini با 27.79 درصد و 36.20 درصد است.

Flow رتبه سوم و Arbitrum رتبه ششم تنها شبکه‌هایی هستند که با 20.89% و 539% افزایش یافته‌اند.

افت شدید معاملات NFT