۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

​پاسخ صرافی های رمزارز به درخواست معاون نخست وزیر اوکراین

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبر: 616280
​پاسخ صرافی های رمزارز به درخواست معاون نخست وزیر اوکراین

روز یکشنبه، میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین، از صرافی‌های بزرگ رمزارزها خواست تا آدرس کاربران روسی را مسدود کنند. بایننس در پاسخ اعلام کرد که "قرار نیست به طور یکجانبه حساب‌های میلیون‌ها کاربر بی گناه را مسدود کند." جسی پاول، مدیر عامل صرافی کراکن (Kraken) ، نیز در توییتر گفت که این شرکت «نمی‌تواند حساب‌های مشتریان روسی را بدون الزام قانونی مسدود کند».

اقصاد آنلاین – حسین قطبی؛ پس از اینکه معاون نخست وزیر اوکراین از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال خواست تا چنین اقدامی را به هدف حمایت از اوکراین انجام دهند، بایننس روز دوشنبه اعلام کرد که حساب‌های کاربران روسی را «یک طرفه» مسدود نخواهد کرد.

سخنگوی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، به CNBC گفت: «ما قصد نداریم به طور یک جانبه حساب‌های میلیون‌ها کاربر بی گناه را مسدود کنیم. صنعت رمزارز به این معناست که آزادی مالی بیشتری را برای مردم در سراسر جهان فراهم کند. تصمیم گیری یک جانبه برای ممنوعیت دسترسی مردم به رمزارزهایشان، دلیل وجود این صنعت را نادیده می گیرد.

فدوروف در توییتی گفت: "علاوه بر مسدود کردن آدرس‌های مرتبط با سیاستمداران روسی و بلاروسی، بلکه خرابکاری و مسدود کردن حساب کاربران عادی این دو کشور هم بسیار مهم است". بلاروس در واقع از متحدین روسیه در جنگ با اوکراین است.

با وجود ادامه حملات گسترده روسیه به شهرهای بزرگ در سراسر اوکراین، گمان می‌رود که نیروهای این کشور عمدتاً جلوی پیشروی‌های روسیه را گرفته‌اند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا با تحریم بانک‌های روسیه، بدهی‌های دولتی، افراد نزدیک ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و شخص رهبر این کشور، به این اقدام روسیه پاسخ داده‌اند. در نتیجه این اقدام روبل روسیه به شدت سقوط کرده است.

بایننس در پی این بحران اوکراین گفت: "در حال انجام اقدامات لازم برای اطمینان از برنامه های این صرافی علیه کسانی است که تحریم‌هایی علیه آنها وضع شده است و در عین حال در تلاش هستند که تاثیر آن ها بر کاربران بی گناه را به حداقل ‌برساند." سخنگوی این شرکت افزود: «در صورتی که جامعه بین‌المللی این تحریم‌ها را بیشتر گسترش دهد، ما نیز به شدت آن را اعمال خواهیم کرد». بایننس همچنین گفت که حساب‌های افراد در فهرست تحریم‌ها را مسدود می‌کند و تضمین می‌کند که همه تحریم‌ها به طور کامل اجرا می‌شوند. 

CNBC همچنین با دیگر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال تماس گرفت و از آنها پرسید که آیا حساب‌های کاربران روسی را مسدود خواهند کرد؟ اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

جسی پاول، مدیرعامل کراکن، یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، دوشنبه در توییتر گفت که این شرکت «نمی‌تواند حساب‌های مشتریان روسی خود را بدون الزام قانونی مسدود کند».

با این حال، Dmarket، پلتفرمی که به افراد امکان داد و ستد آیتم‌های درون بازی مجازی را می‌دهد، در بیانیه‌ای در توییتر گفت که «همه روابط با روسیه و بلاروس را به دلیل تهاجم به اوکراین قطع کرده است». همچنین این شرکت بیان کرد که کاربران روسیه و بلاروس از ثبت نام در Dmarket منع شده‌اند و حساب‌های کاربران این کشورها مسدود شده است. به گفته Dmarket که خود را «استارت آپی متولد اوکراین» می‌خواند، روبل روسیه از این پلتفرم حذف شده است.