۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارزها در کنگره آمریکا همچنان در دیده‌بان تصمیم گیری

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 611947
رمزارزها در کنگره آمریکا همچنان در دیده‌بان تصمیم گیری

از آنجا که صد و هفدهمین کنگره به سال 2022 می‌رود، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال همچنان محل تمرکز و بحث شدید دموکرات‌ها و جمهوری خواهان خواهند بود. با افزایش هفتگی تعداد جلسات مربوط به فناوری بلاکچین، مقررات ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها و ارز دیجیتال بانک مرکزی، علاقه اعضای کنگره همچنان در این فضا رشد می‌کند. علاوه بر نگرانی‌های دو حزبی عمومی در مورد هر گونه مقررات جدیدی که نوآوری در این فضا را خفه می‌کند، کنگره اخیراً بر مسائل مربوط به گزارش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و استخراج ارزهای دیجیتال متمرکز بوده است. علاوه بر فعالیت کنگره در مورد این موضوعات، مفاد قانون رقابت آمریکا که اخیراً منتشر شده مربوط به دارایی‌های دیجیتال بوده که بحث‌هایی را در هر دو مجلس این کنگره برانگیخته است.

اقتصاد آنلاین - حسین قطبی؛ با توجه به اینکه مجلس سنای آمریکا، قانون اساسی زیرساخت دو حزبی خود را در طول بهار و تابستان 2021 تدوین کرد، تلاش‌ها برای پرداخت سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی جدید، باعث شد تا اعضا به مدیریت مالیات و دارایی‌های دیجیتال توجه کنند. از این رو تعریف "کارگزاران" و گزارش دارایی‌های دیجیتال، توسط مجلس سنا در قانون سرمایه گذاری زیرساخت و مشاغل (IIJA) گنجانده شد و در نهایت در قالب قانون P.L. شماره 117-58 ابلاغ شد. طبق ماده 80603 قانون، کارگزار را به عنوان "هر شخصی که مسئول بررسی و ارائه منظم خدمات مربوط به نقل و انتقال دارایی‌های دیجیتال از طرف شخص دیگری است تعریف می‌کند". حامیان رمزنگاری در کنگره به گستردگی این تعریف ابراز نگرانی کرده‌اند و استدلال می‌کنند که می‌تواند به طور بالقوه باعث جذب اطلاعاتی از مشتریان، استخراج‌کنندگان، ارائه‌دهندگان سخت‌افزار/نرم‌افزار و سایرین در اکوسیستم رمزارزها  شود که طبق قانون ملزم به ارائه آن اطلاعات به خدمات درآمد داخلی (IRS) نیستند. لازم به ذکر است که قبلاً هم قوانینی برای رفع این کاستی‌ها ارائه شده است.

 اگرچه برنامه رفتار مالیاتی و تعهدات گزارش در مورد ارزهای دیجیتال از سال 2019 بخشی از اولویت‌های وزارت خزانه‌داری و IRS بوده است، گزارش‌های آینده در مورد تعریف "کارگزار" می‌تواند پیامدهای عمده‌ای در سراسر چشم انداز ارزهای دیجیتال داشته باشد. در ادامه به بررسی دیدگاه هر دو مجلس کنگره به این موضوع می‌پردازیم:

نگاهی به تصمیات قبلی کنگره در حوزه رمزارزها

مجلس سنا

در 14 دسامبر 2021، سناتور راب پورتمن (R-OH) و مارک وارنر (D-VA)  به رهبری دو حزبی، نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری جانت یلن نوشتند و از او خواستند که اصطلاح "کارگزار" را همانطور که در IIJA تصویب شده است از طریق قانون گذاری با یک عنوان مشخص تعریف کند. در این نامه همچنین از خزانه‌داری خواسته شده بود که به دلیل نیاز به اطمینان و زمان لازم برای تدوین قوانین تحت قانون آیین دادرسی اداری (APA) مبنی بر ارائه اطلاعات یا راهنمایی غیررسمی، در مورد تعریف کارگزار در اسرع وقت اقدام کند. قانونگذاران همچنین تصریح کردند که هدف این نامه آماده بودن این صنعت، برای ارائه قانونی با شفاف سازی بیشتر است. حامیان پورتمن و وارنر در این درخواست، سناتورها مایک کراپو (R-ID)، کیرستن سینما (D-AZ)، پت تومی (R-PA)  و سینتیا لومیس (R-WY) بودند.

بیت کوین2

قبل از این نامه در 15 نوامبر 2021، سناتور تد کروز (R-TX) لایحه‌ای به نام S. 3206 برای لغو مقررات مربوط به رمزنگاری از IIJA ارائه کرد. سه روز بعد رییس کمیته مالی سنا، ران وایدن (D-OR) به همراه سناتور لومیس، لایحه‌ی S. 3249 را برای بازنگری در قوانین ساخت و ساز قابل اعمال، در مورد الزامات گزارش اطلاعاتی اعمال شده بر کارگزاران، در رابطه با دارایی‌های دیجیتال معرفی کردند. طبق این لایحه سناتور روشن می‌کند که تعریف «کارگزار» در IIJA؛ ماینرها، ارائه‌دهندگان کیف پول و توسعه‌دهندگان را مستثنی می‌کند و تضمین می‌کند که فقط آن دسته از واسطه‌‌گرهای دارایی دیجیتالی که واقعاً به اطلاعات مشتری اصلی دسترسی دارند، ملزم به گزارش به IRS هستند.

مجلس نمایند‌گان

در مجلس نمایندگان یکی از قوانینی که به طور مشخص مورد حمایت واقع شده است، قانون حفظ نوآوری در آمریکا از نماینده پاتریک مک‌هنری (R-NC) است. این قانون در پاسخ به سردرگمی ناشی از مقررات IIJA، تعریف کارگزار را برای اهداف گزارش‌دهی اطلاعات مالیاتی به صورت زیر گسترش می‌دهد.

"کارگزار شامل هر شخصی یا هر کسب و کاری شود که برای تأثیرگذاری بر خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال به خواست مشتریان خود، در جریان عادی یک تجارت آماده باشد. همچنین الزامات گزارش‌دهی برای دارایی‌های دیجیتال (هر گونه ارزش دیجیتالی که در یک دفتر کل توزیع شده از نظر رمزنگاری ایمن، ثبت شده باشد) را فراهم می‌کند". علاوه بر این، این لایحه وزیر خزانه‌داری را ملزم می‌کند که مطالعه‌ای را انجام دهد که منجر به ارائه قانونی در مورد برخورد با دارایی‌های دیجیتال به عنوان پول نقد، در مبادلات نقدی بیش از 10.000 دلار که باید گزارش الزامی به کنگره ارائه دهند، شود. این لایحه که در 17 نوامبر 2021 ارائه شد، با مجموع 17 رای موافق (دوازده جمهوری خواه و پنج دموکرات) مورد حمایت قرار گرفت. همچنین اخیراً در 27 ژانویه 2022، نمایندگان مک‌هنری و تیم رایان (D-OH) به همراه 9 قانون‌گذار دیگر از جانت یلن خواستند تا هنگام تعیین اینکه چه کسب‌وکارهای دارایی‌های دیجیتال مشمول گزارش‌های جدید قوانین IRS می‌شوند، چشم‌انداز محدودی داشته باشد.

کنگره

در این نامه قانونگذاران بر ماده IIJA تأکید می‌کنند. این ماده کارگزارانی را که انتقال دارایی‌های دیجیتال را تسهیل می‌کنند، ملزم می‌کند تا فعالیت‌های خود را برای مقاصد مالیاتی گزارش دهند همچنین شفافیت بیشتری برای مبتکران و کارآفرینان آمریکایی ارائه دهند. این لایحه توسط حامیان اصلی H.R. 6006، یعنی 9 نفر از مجلس نمایندگان امضا شده است.

انرژی، محیط زیست و استخراج ارزهای دیجیتال

مجلس سنا

در 20 ژانویه 2022 پس از جلسه استماع کمیته فرعی انرژی و تجارت مجلس نمایندگان، سناتور الیزابت وارن (D-MA) درخواست دو مجلس را به تعدادی از بزرگترین استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال داخلی از جمله؛ ریوت بلاکچین (Riot Blockchain)، هلدینگ دیجیتال ماراتون (Marathon Digital Holdings)، استخراج دیجیتال Stronghold ، Bitdeer، Bitfury و بیت دیجیتال (Bit Digital) ابلاغ کرد و طی آن خواستار اطلاعات بیشتر در مورد مصرف برق و تأثیرات زیست محیطی این صنعت شد. 7 عضو از سناتور‌های دیگر نیز از امضاکنندگان این درخواست بودند.

کنگره2

مجلس نمایندگان

 علاوه بر مبارزه مداوم در مورد چگونگی گزارش‌دهی رمزنگاری که ناشی از تصویب IIJA است، کمیته فرعی بازرگانی و انرژی مجلس آمریکا اخیراً اولین جلسه در مورد تأثیر انرژی و زیست‌ محیطی استخراج رمز‌‌ارزها را برگزار کرد. دموکرات‌ها شرکت‌های استخراج بیت‌کوین را تحت فشار قرار دادند، تا وابستگی خود به برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی را کاهش دهند. حتی قانون‌گذاران دوستدار رمزنگاری هشدار دادند که این تغییر برای آینده صنعت بسیار مهم است.

در این جلسه مشخص شد که سیاست زیستی محیطی کریپتو برای قانونگذاران تا چه حد مورد توجه است، زیرا آنها به دنبال رسیدگی به چشم انداز دارایی‌های دیجیتال در حال تحول هستند. در حالی‌ که دموکرات‌ها بر نگرانی‌ها در مورد قبوض پر هزینه برق و تغییرات جوی متمرکز بودند، جمهوری‌خواهان از این فرصت استفاده کردند و نسبت به مقررات بیش از حد سنگین که می‌تواند نوآوری در صنعت را خفه کند، هشدار دادند. نمایندگان حامی صنعت رمز‌ ارزها اصرار داشتند که این صنعت خوب است و تاکید کردند که نیازهای انرژی مورد نیاز آن می‌تواند سرمایه گذاری در پروژه‌های انرژی بادی و خورشیدی را تحریک کند، در نتیجه برای انرژی که هدر می‌رود تقاضای زیادی فراهم شود.

کنگره آمریکا

خدمات مالی - قانون‌گذاری

اخیراً در مجلس نمایندگان، جیم هیمز (D-CT) پیش‌نویسی را برای قانون رقابت آمریکا تهیه کرد که اختیارات خزانه‌داری را برای نظارت و مسدود کردن حساب‌ها در مؤسسات مالی افزایش می‌داد. این ماده برای رسیدگی به استفاده از دارایی‌های دیجیتال در حملات باج افزار، پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در نظر گرفته شده بود. با این حال پس از دریافت فشار از سوی رهبران صنعت، نماینده هیمز پیشنهاد کرد که مجلس مقررات جرایم مالی را محدود کند. تغییر پیشنهادی خزانه‌داری را هدایت می‌کرد تا در هنگام اجرای این اقدام، نظر عمومی را اعلام کند. منتقدان استدلال کردند که این ماده به خزانه‌داری قدرت بی‌حد و حصری برای توقف معاملات و در نهایت به خطر انداختن حریم خصوصی می‌دهد. نه تنها تدارکات نماینده هیمز با مقاومت صنعت مواجه شد، بلکه اعضای کنگره نیز تلاش کردند با تلاش‌های او مقابله کنند. پس از بررسی قانون رقابت آمریکا توسط مجلس، نمایندگان تد باد (R-NC)، نانسی میس (R-SC) و Ro Khanna (D-CA) همگی اصلاحاتی را برای حذف این ماده ارائه کردند. قبل از تصویب نهایی این لایحه، قانونگذاران با حذف این بخش موافقت کردند.

کتاخ سفید

چشم‌انداز قانون‌گذاری در کنگره

ما انتظار داریم یک قانون اجرایی توسط کاخ سفید در اواخر این ماه منتشر شود تا دستور کار صنعت رمز‌نگاری را در سراسر حوزه اجرایی هماهنگ کند. به گفته افراد آگاه، مقامات ارشد دولت، جلسات متعددی در مورد این طرح برگزار کرده‌اند که به عنوان یک فرمان اجرایی در حال تدوین است. بر اساس گزارش‌ها، این فرمان اجرایی چالش‌های اقتصادی، نظارتی و امنیت ملی ناشی از ارزهای دیجیتال را شرح می‌دهد و گزارش‌هایی را از آژانس‌های مختلف در نیمه دوم سال 2022 می‌خواهد. انتظار می‌رود یک گزارش کلیدی از سوی شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) که نقش مستمر آن نظارت بر ریسک‌های سیستم مالی ایالات متحده است، ارائه شود. همچنین انتظار می‌رود گزارش انتقادی دیگری به بررسی خطرات ناشی از استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی مختلف ارائه شود.  علاوه بر این، انتظار می‌رود که این قانون اجرایی نقش‌های خاصی را به طیف وسیعی از ادارات و آژانس‌های فدرال، در توسعه یک استراتژی جامع دارایی دیجیتال ایالات متحده اختصاص دهد. این دپارتمان‌ها و آژانس‌ها از وزارت امور خارجه تا وزارت بازرگانی ایالات متحده را شامل می‌شود.

بایدن

کلام آخر:

به طور کلی به نظر می‌رسد که موضع کلی دولت بایدن همچنان نسبت به صنعت رمز ارزها  بدبین است، در حالی که یک اجماع دو حزبی در کنگره، برای حفظ رویکرد نظارتی ملایم به این صنعت در حال ظهور، وجود دارد.