۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

جهش بیت کوین با کاهش تنش‌ های روسیه و اوکراین

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبر: 611357
جهش بیت کوین با کاهش تنش‌ های روسیه و اوکراین

به دنبال انتشار اخبار مربوط به کاهش تنش های میان روسیه و اوکراین، بازار رمزارزها روند صعودی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، از آنجا که خوش‌بینی نسبت به کاهش تنش‌های مربوط به روسیه و اوکراین باعث افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک‌تر شد، بیت‌کوین برای اولین بار از پایان هفته گذشته به بالای کانال 44 هزار دلاری صعود کرد.

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار تا 5.2 درصد رشد کرد و به 44 هزار و 449 دلار رسید. در این بین آلت‌کوین‌ها نیز شاهد رشد بودند؛ ارزش اتریوم 7 درصد، سولانا بیش از 9 درصد و آوه نیز حدود 7 درصد افزایش یافته است.

1

روند حرکت قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه

پس از اینکه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی از سربازها شروع به بازگشت به پایگاه‌های خود کرده‌اند، ارزش سهام جهانی افزایش یافت. هشدارهای ایالات متحده در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین در هفته جاری به سطح اضطراری رسیده بود.

کنی پولکاری، یکی از مدیران Kace Capital Advisors اظهار کرد: "به نظر می‌رسد سطح تنش ژئوپلتیکی که در سه هفته گذشته وجود داشته اکنون در حال کاهش بوده و از این رو مردم را مجددا به بازار کشانده است."

جیمز باترفیل، رییس تحقیقات CoinShares، اذعان داشت: "گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است دولت روسیه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مجوز معاملات رمزارزها را صادر کند، می‌تواند باعث رشد بیشتر قیمت بیت‌کوین شود."

بیت‌کوین اخیرا تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از تنش میان روسیه و اوکراین قرار گرفت و روز جمعه 2.7 درصد سقوط کرد. حامیان دارایی‌های دیجیتال اغلب از مرتبط نبودن آن با بازارهای گسترده‌تر سخن می‌گویند، اما با این حال این طبقه دارایی همچنان به تقلید از رفتار بازار سهام، به ویژه سهام فناوری ادامه می‌دهد.

ضریب همبستگی بین معاملات آتی نزدک و بیت‌کوین در حال حاضر 0.4 بوده که نشان دهنده حرکت‌های موازی است.

باترفیل گفت: "در حال حاضر همبستگی وجود دارد. واضح است که نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کاملاً حساس است، اما در شرایطی اتفاق می‌افتد که اشتباه سیاستی داشته باشید. به عنوان مثال فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد، یا به اندازه کافی بالا نمی‌برد و از طرفی مشکل تورم وجود دارد. این موضوع در واقع حمایت بیشتری برای بیت‌کوین و حمایت کمتری برای سهام در پی خواهد داشت."

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، کلارا مدالی، سرپرست تحقیقات در ارائه‌دهنده داده‌های بازار کریپتو Kaiko، گفت: " از آنجا که بازار در هفته گذشته عمدتا روندی خنثی داشته، حرکت‌های کنونی یک جهش طبیعی برای بازار به شمار می‌رود. بیت‌کوین و اتریوم هر دو سطح مقاومت قبلی را شکسته‌اند و به سمت بالاترین سطح یک ماهه حرکت می‌کنند."

وی افزود: "ماه گذشته تقریباً برای تمام دارایی‌های ارز دیجیتال به دنبال یک دوره طولانی نقدینگی پایین و نوسانات ناشی از مسائل مربوط به اقتصاد کلان، نزولی بوده است. از آنجا که بیت‌کوین هنوز حدود 20 هزار دلار کمتر از بالاترین رکورد قبلی خود معامله می‌شود، باید دید که این روند صعودی تا چه حد قوی است."

با این حال، بیت‌کوین مدت‌هاست که به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می‌شود و به طور ایده‌آل ارزش خود را در مواقع بی‌ثباتی حفظ می‌کند.