۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فرمت جدید تراکنش های اتریوم و کاهش کارمزد

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 607599
فرمت جدید تراکنش های اتریوم و کاهش کارمزد

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در توییت اخیر خود به هارد فورکی در آینده نزدیک اشاره کرد که می‌تواند مقیاس‌پذیری بهتری را قبل از تکمیل شاردینگ کامل ارائه دهد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ به گفته استراتژیست های جی پی مورگان در گزارش اوایل ژانویه، آخرین مرحله از sharding ، که برای مقیاس بندی شبکه حیاتی است، ممکن است تا سال 2023 رخ ندهد. به نظر می رسد که مقیاس بندی کامل حداقل یک سال طول بکشد.

2

یادداشت اخیر اتریوم که توسط تیم بیکو، توسعه‌دهنده اتریوم به اشتراک گذاشته شده، اشاره می‌کند که هزینه‌های تراکنش در اتریوم L1 برای ماه‌ها بسیار بالا بوده است، و انجام هر کار لازم برای کمک به حمایت از مهاجرت در سراسر اکوسیستم rollups ضروری است.

تصور می‌شود که Rollups تنها راه‌حل مقیاس‌پذیری برای اتریوم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و شاید در بلندمدت باشد. اگرچه Rollups کارمزدهای بسیاری را برای بسیاری از کاربران اتریوم کاهش می‌دهد، اما هنوز این قیمت‌ها ممکن است از نظر کاربران ​​ETH بسیار گران به نظر برسد.

قابل توجه است که Optimism و Arbitrum rollup‌ها اغلب هزینه‌هایی را ارائه می‌کنند که تقریباً 3-8 برابر کمتر از خود لایه پایه اتریوم است، و جمع‌آوری‌های ZK که فشرده‌سازی داده‌های بهتری دارند و می‌توانند از گنجاندن امضا اجتناب کنند، تقریباً 40-100 برابر کمتر از پایه هستند.

بوترین ادعا می‌کند که طرح‌هایی برای یک هارد فورک در آینده نزدیک برای معرفی « blob-carrying transactions» که مقیاس‌پذیری rollup را بهبود می‌بخشد، در حال حاضر در حال انجام است.

شاردینگ و راه حل بلندمدت

sharding داده ها، تقریباً 16 مگابایت در هر بلوک از فضای داده اختصاصی را به زنجیره ای که جمع آوری ها ممکن است استفاده کنند، اضافه می کند.

همیشه راه حل اتریوم برای مقیاس پذیری درازمدت rollup بوده است.

از سوی دیگر، sharding داده ها، زمان زیادی طول می کشد تا اجرا و توزیع به پایان برسد.

شاردینگ از زمان آغاز به کار اتریوم در سال 2013 یک مفهوم بوده است و قرار است به عنوان بخشی از آخرین به روز رسانی اثبات سهام اتریوم پیاده سازی شود.