۰ نفر

ری دالیو، میلیارد آمریکایی؛

دارایی های کریپتویی جذاب نیستند

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 607327
دارایی های کریپتویی جذاب نیستند

ری دالیو بیان کرده است که ارزهای دیجیتال بیش از حد مورد توجه قرار گرفته‌اند. او بخش اندکی از پرتفوی خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. دالیو همچنین به افزایش ریسک سیاسی و اقتصادی در ایالات متحده می پردازد.

اقتصاد آنلاین - حسین قطبی؛ با وجود اینکه فضای کریپتو طی سال گذشته پذیرش رو به رشدی داشته ، برخی از سرمایه گذاران سنتی نسبت به آن بدبین هستند.  ری دالیو، یکی از محبوب ترین مدیران صندوق های پوشش ریسک، بیان کرده که تحت تاثیر ارزهای دیجیتال قرار نگرفته است.

دالیو می گوید که بیت کوین و سایر دارایی های کریپتویی، شاهد قانون گذاری فزاینده خواهند بود و احتمالا در برخی کشورها غیرقانونی اعلام شوند.

دالیو همچنان نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین است

دالیو در مصاحبه ای با بلومبرگ از رشد این دسته دارایی انتقاد کرد. او گفت: فکر می‌کنم توجه زیادی به ارزهای دیجیتال شده است. او همچنین اضافه کرد که دارایی های دیجیتال جالب نیستند.

علیرغم اظهاراتش، دالیو روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. او اعتراف کرد که بخش مالی در حال تغییر است و "ما اکنون در شرایطی هستیم که انواع مختلفی از پول را  داریم."

در حالی که دالیو از ارزهای دیجیتال حمایت نمی کند،  همچنان نگران اقتصاد ایالات متحده است. وی گفت که عملکرد فدرال رزرو  برای تغییر سیاست پولی و محافظت در برابر افزایش سطوح تورم سریع نیست. به همین دلیل او نگران آینده اقتصادی و سیاسی ایالات متحده است.

او خاطرنشان کرد که ریسک سیاسی بالا است و تنش ها در سال های آینده افزایش خواهند یافت.

او بیان کرد: من فکر می کنم که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، احتمالا هیچ یک از طرفین شکست در انتخابات را نپذیرد. بنابراین دموکراسی یا نوعی جنگ داخلی به وجود خواهد آمد.

او همچنین اضافه کرد که ارزهای دیجیتال،  به راحتی توسط دولت ها قابل ردیابی هستند.  این برخلاف غیرمتمرکز بودن این دارایی ها و کنترل امور مالی مردم توسط خودشان است.

عملکرد صندوق پوشش ریسک دالیو خوب نیست

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته سود بالایی داشته است، شرکت پوشش ریسک دالیو، Bridgewater Associates، سود قابل توجهی کسب نکرده است. این شرکت در سال 2020 ، 12 میلیارد دلار زیان ثبت کرده است.

این صندوق یکی از بزرگترین شرکت های مدیریت پوشش ریسک در جهان است. سال گذشته، صندوق پوشش ریسک تیم مدیریت خود را بازسازی کرد. دالیو اکنون رییس مشترک صندوق پوشش ریسک و مدیر عامل اجرایی مشترک است .دالیو در مورد تصمیمات سرمایه گذاری به سایر مدیران ارشد فناوری اطلاعات، باب پرینس و گرگ جنسن، مشاوره خواهد داد.