۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

محبوبیت NFT از رمزارز در موتور جستجوی گوگل پیشی گرفت

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵
کد خبر: 607204
محبوبیت NFT از رمزارز در موتور جستجوی گوگل پیشی گرفت

داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که در حال حاضر علاقه به NFT بیشتر از کریپتو است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس گوگل ترندز، کاربران گوگل بیش از هر زمان دیگری به دنبال NFT و "کریپتو" دیگر محبوب‌ترین جستجو در موتور جستجوی گوگل نیست.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یکی از محبوب‌ترین موارد جستجو در سال ۲۰۲۱ هستند. داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که برای اولین بار به نظر می‌رسد جستجوهای جهانی برای عبارت " NFT" از جستجوی "کریپتو" فراتر رفته است.

به گفته گوگل ترندز، سرویسی که محبوب‌ترین عبارات جستجو شده توسط کاربران را ردیابی می‌کند، جستجو برای عبارت NFT بیش از هر زمان دیگری بوده است. 

برای افرادی که در مورد آن اطلاعاتی ندارند، NFT این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از طریق بلاکچین که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، آثار هنری دیجیتالی کمیاب را در اختیار داشته باشند. 

تمامی اشکال هنر، توییت‌ها، موسیقی، GIFها و سایر دارایی‌های دیجیتالی را می‌توان از طریق NFT در اختیار داشت. امکان خرید و فروش دارایی های دیجیتال بی پایان است.

مردم در هزاران مزایده شرکت می‌کنند تا این مجموعه‌ها را داشته باشند و برخی حتی این آثار را به ارزش میلیون‌ها دلار می‌فروشند.

گزارش اخیر کوین تلگراف نشان داد که مردم تاکنون بیش از ۹ میلیارد دلار در فروش NFT هزینه کرده‌اند و انتظار می‌رود کل فروش تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۷.۷ میلیارد دلار برسد.

این تحقیق بیان می‌کند که فروش NFT از ۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۲.۵ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رسیده که نشان دهنده رشد ۶۰ برابری در طول سه و نیم سال است.

این رشد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ قابل توجه است. بر اساس داده‌های NonFungible.com در مورد NFT، کل فروش در سال ۲۰۲۰ به ۳۴۰ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۲۱ تاکنون، فروش از ۹ میلیارد دلار فراتر رفته که بیش از ۲۵ برابر رشد است.

تفکیک تراکنش‌ها بر اساس دسته‌های محبوب NFT که در این گزارش مورد بحث قرار گرفت، نشان می‌دهد که بیشترین آمار فروش در اختیار مجموعه‌هایی مانند CryptoKitties و CryptoPunks بوده است.

همچنین در این تحقیق آمده است: " افزایش علاقه به NFT با روند صعودی کلی در بازار ارزهای دیجیتال همزمان شده است، که نشان می دهد در صورت کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، قیمت NFT کاهش خواهد یافت."