۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک مرکزی اردن در پی راه‌ اندازی رمز ارز ملی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 606430
بانک مرکزی اردن در پی راه‌ اندازی رمز ارز ملی

رییس بانک مرکزی اردن اخیراً بیان کرده است، این کشور در حال بررسی امکان راه‌اندازی یک رمز ارز قانونی به پشتوانه‌ی پول ملی است. وی همچنین پیشنهاد کرد بهتر است که معاملات رمز ارزها، پس از وضع قوانین لازم در اردن مجاز شوند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ عادل الشرکاس، رییس بانک مرکزی اردن گفت که این کشور در حال مطالعه و بررسی امکان راه اندازی رمز ارز ملی CBDC  متناظر با واحد پولی خود یعنی دینار اردن است. همچنین بیان کرد که بانک مرکزی اردن (CBJ) ممکن است، تجارت رمز ارزها را پس از ایجاد چارچوب قانونی مناسب، مجاز بداند.

 

بر اساس اظهارات الشرکاس که پس از جلسه ای برای بحث در مورد رمزارزها تشکیل شده خیر ابوسائلیک، رییس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری مجلس سفلی اردن، نسبت به خطرات ناشی از تجارت رمز ارزها هشدار داده است.

طبق گزارش‌های شرکت کنندگان در این جلسه، در مورد نوع نهاد نظارتی که به هدف محافظت از سرمایه سرمایه گذاران در برابر چنین خطراتی نیاز باشد، صحبت کرد. همچنین در مورد طرح راه‌اندازی یک پلتفرم قانونی برای تجارت رمزارزها بحث کردند.

به نقل از گزارش Unblock Media، رییس CBJ  دلیل غیر قانونی بودن تجارت رمز ارزها را در این کشور، حفاظت از سرمایه گذارن اردن در برابر طرح‌های جعلی حوزه‌ی رمز‌ارزها دانسته است. وی در این راستا به چین و چهار کشور عربی دیگر که رمز ارزها را غیر‌قانونی می دانند اشاره کرده است.

الشرکاس افزود که اردن به دنبال تصویب قوانینی برای نظارت بر تجارت رمز ارزها است. این در حالی است که در سال 2014، بانک مرکزی اردن تمامی فعالیت های مرتبط با داد و ستد بیت کوین و دیگر رمز ارزها را ممنوع اعلام کرد. در آن زمان، دولت اردن به تمامی شهروندان خود هشدار داد که ارزهای دیجیتال، در این کشور تحت هیچ شرایطی قانونی نیستند و بانک و موئسسات اردن از تجارت آن‌ها با پول رسمی کشور پشتیبانی نخواهند کرد.