۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پرونده ریپل در سال ۲۰۲۲ بسته می شود؟

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 602142
پرونده ریپل در سال ۲۰۲۲ بسته می شود؟

درسال ۲۰۱۸ کمیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که ریپل برای جامعه خطرساز نیست. چه چیزی باعث شد بعد از ۲ سال نظر (SEC) در مورد ریپل عوض شود و آن را ضد امنیت اعلام کند؟

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ روزنامه نگار و تهیه کننده فاکس بیزینس تعجب می کند که چه چیزی باعث شد SEC نظر خود را پس از سال ۲۰۱۸ تغییر دهد و ادعا کند که XRP اکنون یک مسئله امنیتی است.

النور ترت، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده برجسته فاکس بیزینس در توییت اخیر خود اظهار داشت که در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸، وکلای کمیسیون بورس و اوراق بهادار روی ریپل تحقیق کردند و آن را یک موضوع امنیتی ندیدند. این قبل از سخنرانی معروف ویلیام هینمن، رییس سابق بخش مالی شرکت SEC، در مورد ریپل و XRP رخ داد.

 هینمن در سخنرانی خود ادعا کرد که XRP یک موضوع امنیتی است.

این روزنامه‌نگار اکنون به این فکر می‌کند که ممکن است در این دو سال از آن زمان به بعد چه چیزی تغییر کرده باشد.

در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ جی کلیتون، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شکایتی قانونی علیه آزمایشگاه ریپل و دو تن از مدیران عالی رتبه آن یعنی مدیرعامل سابق  کریس لارسن و رییس فعلی آزمایشگاه ریپل، براد گارلینگ هاوس، آغاز کرد.

ریپل1

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرد که XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است و طرف های فوق الذکر را متهم کرد که توکن های ریپل را به سرمایه گذاران نهادی فروخته اند و بیش از ۱.۳ میلیارد دلار از این فروش های غیرمجاز به دست آورده اند.

کلیتون مدت کوتاهی پس از آن از سمت خود در آژانس نظارتی استعفا کرد و گری گنسلر به جای او انتخاب شد.

پس ازشکایت SEC، معاملات XRP در برخی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری جهان مانند Coinbase، Binance US، Bittrex و Bitstamp به حالت تعلیق درآمد. بعد از این قیمت ریپل سقوط شدیدی  را تجربه کرد.

در جریان شکایت، هر دو طرف پیروزی های کوچک اما قابل توجهی به دست آورده اند.

انتظار می رود دعوای Ripple-SEC در سال ۲۰۲۲ پایان یابد

جرمی هوگان، وکیل دادگستری که پرونده را دنبال می کند و نظرات خود را در صفحه توییتر خود به اشتراک می گذارد، انتظار دارد که مسائل حقوقی بین SEC و ریپل تا آوریل ۲۰۲۲ حل شود. برد گارلینگ هاوس در یکی از مصاحبه های اخیر خود نیز ابراز امیدواری کرد که ممکن است این پرونده در سال ۲۰۲۲ تمام شود.

اخبار مثبت ریپل

حکم جدید دادگاه به نفع ریپل

در روزهای گذشته اخبار مثبتی از ریپل مخابره شد.  یکی از این اخبار این بود که  دادگاه حکم جدیدی به نفع ریپل صادر کرد. این حکم به ریپل امکان دسترسی به ایمیل‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد سخنرانی اتریوم را می‌دهد. با این حال، دادگاه همچنان درخواست ریپل برای دسترسی به تعدادی دیگر از اسناد SEC را رد کرد.

بر اساس این حکم ریپل حق دسترسی به ایمیل‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اتریوم را به دست آورده است. اکنون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موظف است اسناد سخنرانی‌ که در آن یکی از مقاماتش گفته بود اتریوم امنیت ندارد را افشا کند.

بزرگترین بانک مراکش به شبکه RippleNet پیوسته است

ریپل3

بر اساس گزارش‌های اخیر، بانک Attijariwafa، بزرگترین موسسه بانکی در مراکش با دارایی های تحت مدیریت به ارزش ۵۳.۳ میلیارد دلار، به شبکه RippleNet پیوسته است.

در صورت پیروزی ریپل در دعوای حقوقی با SEC یک پیروزی بزرگ و قدم روبه جلو برای بازار نوپا و بزرگ رمزارز رقم خواهد خورد.

این مطلب توصیه مالی و سرمایه گذاری نیست و مسئولیت هرگونه سرمایه گذاری بر عهده خودتان است.