۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خرید متاورسی بزرگ مایکروسافت

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 601500
خرید متاورسی بزرگ مایکروسافت

مایکروسافت از خرید عظیم متاورسی خود به قیمت ۶۹ میلیارد دلار خبر داد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ اکتیویژن شرکت آمریکایی ناشر بازی‌های رایانه‌ای است که زیر نظر شرکت فرانسوی ویوندی کار می‌کند و در ۱ اکتبر ۱۹۷۹ تأسیس شد. شرکت اکتیویژن، اولین شرکت مستقل، در زمینه پخش و تولید کنسول‌های بازی و بازی‌های رایانه‌ای است و نخستین محصول آن، بازی ویدیویی بود که در سال ۱۹۸۰ در ایالات متحده برای کنسول‌های بازی آتاری ۲۶۰۰ عرضه شد. این شرکت بازی آتاری ۲۶۰۰ را در سال ۱۹۸۱ عرضه بین‌المللی (بریتانیا) نمود.

پس از اعلام خرید اکتیویژن، مدیرعامل و رییس مایکروسافت ساتیا نادلا اظهار داشت که بازی نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهد داشت.

مایکروسافت غول بازی Activision Blizzard Inc را به مبلغ 69 میلیارد دلار به عنوان بخشی از اقدامی برای افزایش برنامه‌های بازی و Metaverse خود خریداری می‌کند.

طبق اعلامیه 18 ژانویه مایکروسافت، شرکت Activision Blizzard را با قیمت 95 دلار به ازای هر سهم با ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد قرار است در سال مالی 2023 بسته شود و مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمد پس از Riot Games و Playstation سونی تبدیل خواهد شد.

رییس مایکروسافت قبلا اظهار داشت که مردم می‌توانند «کاملاً انتظار داشته باشند» که مایکروسافت ویژگی‌های Metaverse را با کنسول‌های بازی ایکس‌باکس ادغام کند، اما هیچ برنامه مشخص یا جزئیات خاصی را فاش نکرد.

وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که 100 کارمند از تیم واقعیت افزوده مایکروسافت طی سال گذشته شرکت را ترک کرده‌اند تا به رقیب متاورس متا (فیس‌بوک) بپیوندند.

این خبر برای فعالان رمزارز بسیار حائز اهمیت است چرا که صنعت بلاک‌چین و متاورس با هم پیوندهای اساسی دارند و این خبر می‌تواند تاثیر مثبتی روی بازار رمزارز بگذارد.