۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آشنایی با پلتفرم هارمونی

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳
کد خبر: 601147
آشنایی با پلتفرم هارمونی

هارمونی یک بلاک‌چین باز و سریع است. شبکه اصلی هارمونی می‌تواند برنامه‌های اتریوم را با تراکنش‌های 2 ثانیه‌ای و 1000 برابر کارمزد کمتر اجرا ‌کند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ هارمونی یک پلتفرم غیرمتمرکز بلاک‌چین است که به عنوان پلی بین مقیاس‌پذیری و تلاش برای تمرکززدایی طراحی شده است. توسعه آن تحت شعار "غیرمتمرکز در مقیاس بالا" با تمرکز بر به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ایجاد بازارهای توکن‌های قابل تعویض و دارایی‌های غیر قابل تعویض انجام شد. پل‌های امن هارمونی انتقال دارایی‌های میان زنجیره‌ای را با اتریوم، بایننس و 3 زنجیره دیگر ارائه می‌دهند.

 هارمونی به سرمایه‌گذاران وعده دسترسی به اکوسیستمی را می‌دهد که تمرکز بر اشتراک‌گذاری داده‌ها، بازارهای غیرمتمرکز، ردیابی زنجیره تامین، مبادلات تبلیغاتی، سیستم‌های رتبه‌بندی اعتباری و بازی پشتیبانی می‌کند

قابلیت همکاری متقابل بین زنجیره‌ای

پل‌های هارمونی می‌توانند هر زنجیره اثبات کار و اثبات سهام را به هم متصل کنند. معماری FlyClient هارمونی بسیار کارآمد است. در حال حاضر، پل‌های هارمونی برای زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس ده‌ها میلیون دارایی زنجیره‌ای متقابل را تضمین می‌کنند.

2

تاریخچه هارمونی

هارمونی به عنوان یک استارت‌آپ در سال 2018 شروع به کار کرد. پروژه جمع‌آوری سرمایه آن توانست 18 میلیون دلار در آوریل 2019 جمع‌آوری کند و توجه سرمایه‌گذاران متعددی مانند سرمایه‌داران سیلیکون ولی، Lemniscap VC هنگ‌کنگ و دیگران را به خود جلب کند.

هارمونی (ONE) که به عنوان بخشی از پیشنهاد اولیه مبادله (IEO) در لانچ پد بایننس در می 2019 راه‌اندازی شد.

هارمونی در تلاش برای دستیابی به چه چیزی است؟

توسعه هارمونی بر این ایده متمرکز است که هیچ پلتفرمی به درجه رضایت‌بخشی از تعادل بین تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری دست نیافته است.

هارمونی به دنبال تعادل بین تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری است.

هارمونی می‌خواهد از محدودیت‌های ساختاری خلاص شود که مانع از تبدیل شدن رمزارز ها به پول واقعی می‌شود. این در درجه اول به مشکل مقیاس‌پذیری اشاره دارد، مانند مشکلی که بیت‌کوین با آن مواجه است و افزایش محبوبیت آن باعث ایجاد عملکرد و افزایش هزینه‌های استفاده از سیستم پرداخت آن می‌شود. به جای این، هارمونی فناوری اشتراک‌گذاری عمیق را اجرا خواهد کرد که نه تنها اعتبار تراکنش و ارتباطات شبکه، بلکه وضعیت بلاک‌چین را نیز پوشش می‌دهد. پیشنهاد آن برای مقیاس‌پذیری کامل بر اساس خلاص شدن از رویکرد مدولار و تلاش برای حل اجماع "در مقیاس" است. این شامل بهینه‌سازی‌هایی است که در چندین لایه الگوریتم‌های اجماع، شبکه‌ها و سیستم‌ها برای بهبود عملکرد بدون آسیب رساندن به تمرکززدایی اضافه می‌شوند.

توان تراکنش بالاتر چیزی است که هارمونی را از راه‌حل‌هایی مانند اتریوم و سایر راه‌حل‌های بلاک‌چین که مجبور به دستیابی به دستاوردهای عملکردی با قربانی کردن سایر ویژگی‌ها هستند، متمایز می‌کند. توسعه دهندگان هارمونی راه‌حل‌های رقیب را این‌گونه توصیف می‌کنند که قادر به حل مشکلات مقیاس‌پذیری یا ارائه پشتیبانی برای برنامه‌هایی نیستند که نیاز به عملکرد بالا دارند، مانند بازی یا صرافی‌های غیرمتمرکز.

توپولوژی شبکه هارمونی طوری طراحی شده است که امکان دستیابی سریع‌تر به اجماع و تبادل پیام را فراهم می‌کند. در همان زمان، هارمونی دارای هسته‌ای است که برای اجرای پروتکل خود به گونه‌ای طراحی شده است که به طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها اجازه می‌دهد در ایجاد اجماع شرکت کنند، بنابراین تمرکززدایی آن را تقویت می‌کند. فرآیند تقسیم عمیق خود بر مدل اثبات سهام تطبیقی مبتنی بر روش تولید تصادفی توزیع شده (DRG) است که به عنوان ایمن، به راحتی قابل تأیید و مقیاس‌پذیر توصیف می‌شود.

3

Sharding یا شاردینگ هارمونی چگونه کار می‌کند؟

شاردینگ به عنوان یکی از روش‌هایی که توسعه دهندگان بلاک‌چین قصد دارند سرعت تراکنش‌های پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین را افزایش دهند، ظهور کرده است. به طور خلاصه، این مفهوم مبتنی بر رویکردی است که در حال حاضر در پایگاه‌های داده برای بهبود کارایی آنها استفاده می‌شود. یکی از شناخته‌شده‌ترین پیاده‌سازی‌های شاردینگ در دنیای کریپتو، استفاده از آن در پلتفرم Zilliqa است.

توسعه دهندگان هارمونی در پی اصلاح شاردینگ

ظاهراً مشکلی که توسعه دهندگان هارمونی با این رویکرد دارند این است که تقسیم‌بندی ذخیره‌سازی داده‌های بلاک‌چین را شامل نمی‌شود. این امر مانع از مشارکت دستگاه‌هایی با دسترسی محدود به منابع در شبکه می‌شود و خطر حملات تصاحب تک شارد را افزایش می‌دهد. به جای این، هارمونی اشتراک‌گذاری عمیق حالت بلاک‌چین یا deep sharding of the blockchain را پیشنهاد می‌کند.

این رویکرد شامل اشتراک‌گذاری در هر دو لایه تراکنش و اجماع است.

بر این اساس، گره‌ها می‌توانند گره‌های دیگری را که می‌توانند در تراکنش نقش داشته باشند شناسایی کرده و تنها با آنها به عنوان بخشی از رویه ایجاد اجماع، تراکنش انجام دهند.

این قرار است ظرفیت پردازش موازی و به نوبه خود عملکرد توان عملیاتی پلت فرم را بهبود بخشد.

در نهایت، حذف نیاز به ذخیره کل حالت بلاک‌چین توسط گره‌ها به دستگاه‌های با ظرفیت کمتر اجازه می‌دهد تا به گره‌های شبکه نیز تبدیل شوند.

3

تیم و بنیان‌گذاران شبکه هارمونی

4

1- Stephen Tse استفان تسه

استفان تسه از دوران دبیرستان به پروتکل‌ها و کامپایلرها علاقه داشت. او پروتکل‌های ICQ و X11 را که بیش از 15 سال در OCaml کدگذاری شده بودند مهندسی معکوس کرد و با مدرک دکترا در پروتکل‌های امنیتی و تأیید کامپایلر از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد.

2- Rongjian Lan رونجیان لان

Rongjian Lan یک مهندس زیرساخت جستجو برای Play Store در گوگل بود. او بیش از 10 مقاله آکادمیک در مورد پرس و جوی مکانی - زمانی و تجسم مبتنی بر نقشه منتشر کرد. او تحقیق در مورد پروتکل‌های غیرمتمرکز و اشتراک‌گذاری را در اوایل سال 2017 آغاز کرد.

3- Sahil Dewan ساحیل دوان

Sahil Dewan فارغ‌التحصیل مدرسه بازرگانی هاروارد است، او در آنجا به عنوان رئیس باشگاه بلاک‌چین و رمزارزها خدمت می‌کرد.

4- Nick White نیک وایت

نیک وایت دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه استنفورد است.

او به عنوان دستیار آموزشی فارغ‌التحصیل در استنفورد، در مورد هوش مصنوعی و ریاضیات کاربردی با پروفسور برنارد ویدرو تحقیق کرد.

اکوسیستم و شرکای هارمونی

5

نقش ONE Token در پلتفرم هارمونی

توکن ONE با فعال کردن مشارکت در اکوسیستم هارمونی و خدمت به عنوان وسیله پرداخت برای فعالیت‌های مختلف در شبکه، چرخ‌دنده‌های اکوسیستم هارمونی را فعال نگه می‌دارد. این کار به روش زیر انجام می‌شود:

توکن One به عنوان سهامی در مدل اجماع مورداستفاده در هارمونی استفاده می‌شود. دارندگان می‌توانند جوایز بلوک دریافت کنند و برای سالم نگه داشتن سیستم تشویق می‌شوند.

این توکن‌ها برای پرداخت هزینه‌های مختلف از جمله هزینه‌های تراکنش، هزینه‌های ذخیره‌سازی و هزینه‌های گس شبکه استفاده می‌شوند.

با کمک توکن‌های ONE، به دارندگان آن به عنوان بخشی از سیستم حاکمیتی پلتفرم، حق رای داده می‌شود.

وضعیت فعلی توکن one در بازار رمزارز

6

تعداد توکن‌های عرضه شده one در بازار 13 میلیارد و سیصد و نوزده میلیون است.

از حداکثر مقدار توکنی که قرار است در طول عمر این رمزارز عرضه شود هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

رمزارز one در حال حاضر در کوین مارکت کپ 0.31 دلار قیمت‌گذاری شده است، مارکت کپ این رمزارز 3 میلیارد و 650 میلیون دلار است و در 24 ساعت گذشته 348 میلیون دلار حجم خورده، رتبه این رمزارز در کوین مارکت کپ 43 است.

one را از کدام صرافی‌ها می‌توان خرید:

Binance بایننس

KuCoin کوکوین

Gate.io گیت

Huobi Global هابی

one را در کدام کیف پول‌ها می‌شود نگه‌داری کرد:

Trust Wallet کیف پول تراست ولت

MetaMask کیف پول متامسک

Binance Chain Wallet کیف پول بایننس چین.

در هفته‌های اخیر قیمت رمزارز one علی‌رغم ریزش بازار رمزارز رشد خوبی کرده به‌طوری که بعد از ریزش ماه نوامبر 2021 کل بازار این رمزارز توانست رشد 176 درصدی را تجربه کرد و دوباره توانست به رکورد قیمتی قبلی خود برسد.

7

دلایل رشد قیمت  :one راه‌اندازی پل‌های میان زنجیره‌ای متعدد، علاقه سرمایه‌گذاران و توسعه دهندگان برای یافتن شبکه‌های جایگزین اتریوم، اکوسیستم روبه رشد از جمله دلایلی هستند که باعث رشد قیمت one شدند.

این مطلب توصیه مالی و سرمایه‌گذاری نیست و مسئولیت هرگونه سرمایه‌گذاری برعهده خودتان است.