۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بنیان گذار توییتر به صنعت استخراج رمزارز می‌ پیوندد؟

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
کد خبر: 600726
بنیان گذار توییتر به صنعت استخراج رمزارز می‌ پیوندد؟

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر در حال ایجاد یک سیستم استخراج بیت‌کوین است.

اقتصاد آنلاین - روح اله شهبازی؛ اواسط اکتبر 2021، جک دورسی بنیان‌گذار توییتر فاش کرد شرکت پرداخت square در نظر دارد به صنعت استخراج بیت‌کوین بپیوندد. سه ماه بعد تویت کرد شرکت او " رسما در حال ساخت سیستم باز استخراج بیت‌کوین است ".

مدیرکل بلاک هاردوِر Block's Hardware اعلام کرد: " استخراج بیت‌کوین نیازی اساسی برای دستیابی به آینده غیرمتمرکز و آزاد است. "

جک دورسی و تام تمپلتون مدیرکل سخت‌افزار Block این هفته در مورد تمرکز شرکت بر استخراج بیت‌کوین رایزنی کردند. تمپلتون گفت شرکت Block تصمیم دارد به طور رسمی وارد حوزه استخراج بیت‌کوین شود.

تمپلتون تاکید کرد " قصد داریم استخراج را از هر نظر غیرمتمرکزتر و پربازده‌تر کنیم. این هدف فراتر از استخراج بیت‌کوین است این موضوع نیازی اساسی و هدفی بلندمدت، برای ساخت آینده‌ای غیرمتمرکز و آزاد است."

برخی از مشکلات که مردم در استخراج با آن روبرو می‌شوند در دسترس نبودن سخت‌افزار استخراج و عدم اطمینان از بازده آنهاست. مصرف برق دستگاه ممکن است در سیستم برق‌رسانی اختلالی وارد کرده یا برای استفاده در منازل پر سر و صدا باشند.

تمپلتون گفت این شرکت در حال بررسی نرم‌افزارهای استخراج متن‌باز و IP بلاک‌های مناسب است. این شرکت همچنین در حال ایجاد گروهی از طراحان ASIC و مهندسان نرم‌افزار است همچنین در حال استخدام مهندسان برق، مهندسان آنالوگ و مهندسان طرح‌بندی هستند.

امروزه تنها تعداد کمی تولیدکننده دستگاه ASIC استخراج بیت‌کوین وجود دارد. یک دستگاه استخراج از نوع Bitmain Antminer S19 Pro100 TH/s می‌تواند بین 10 تا 15 هزار دلار قیمت داشته باشد با احتساب قیمت بیت‌کوین و هزینه برق به ازای 0.12 دلار برای هر کیلو وات ساعت، حدود 16.23 دلار سود در روز خواهد داشت.

منبع : https://news.bitcoin.com/jack-dorseys-payments-company-is-officially-building-an-open-bitcoin-mining-system/