۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سرمایه‌ گذاری برزیل روی ارزهای دیجیتال

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبر: 600692
سرمایه‌ گذاری برزیل روی ارزهای دیجیتال

یک درصد خزانه شهر برزیلی ریو در رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاین – روح اله شهبازی؛ ریودوژانیرو، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای برزیل، بخشی از خزانه‌داری خود را بر روی رمزارز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این خبر توسط شهردار ریو، ادواردو پیس در هفته نوآوری ریو اعلام شد. هدف از این کار تبدیل شهر به یک قطب رمزارز است، در کنار این تصمیم مشوق‌های مالیاتی دیگری نیز برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه رمزارز در نظر گرفته شده است.

ریودوژانیرو روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند

ادواردو پائس شهردار ریو این خبر را طی یک سخنرانی مشترک با شهردار میامی، فرانسیس سوارز، در هفته نوآوری ریو، رویدادی که به مدرن کردن شهر می‌پردازد، اعلام کرد.

ادواردو پائس افزود:

" می‌خواهیم کریپتو ریو را راه‌اندازی کنیم و یک درصد از خزانه‌داری را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم. "

سوارز شهردار شهر آمریکایی میامی نیز که یک رمزارز با نام میامی - کوین Miamicoin راه‌اندازی کرده بود، گفت این کار فرصت‌هایی خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران در میامی ایجاد کرده است. میامی مشوق‌های مالیاتی نیز برای سرمایه‌گذاران حوزه رمزارز ارائه می‌دهد.

سوارز افزود:

" یک سونامی از فرصت‌ها ایجاد کردیم، در حالی که سایر شهرهای ایالات متحده مالیات‌ها را افزایش دادند ما آنها را کاهش دادیم. فهمیدیم می‌توانیم در خط مقدم نوآوری باشیم و سازندگان را به این شهر دعوت کردیم."

مشوق‌های مالیاتی و مقررات

پس از میامی، ریو هم قصد دارد مشوق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی برای کاربرانی که با بیت‌کوین پرداخت می‌کنند ایجاد کند. پدروپائولو وزیر دارایی اعلام کرد که قصد دارد به کاربرانی که مالیات‌های خاصی را با بیت‌کوین می‌پردازند ده درصد تخفیف ارائه دهد. او همچنین به اهمیت اصلاح و بررسی قوانین برای بهبود این تغییرات اشاره کرد.

چیکاوبولهوز دبیر تیم توسعه اقتصادی و نوآوری اعلام کرد هدف از این مشوق‌ها جذب شرکت‌های مرتبط با رمزارز از سایر مناطق کشور است.

"ما از قبل هم مشوق‌های مالیاتی تصویب کرده بودیم، قصد داریم از الان برای ورود شرکت‌های جدید در منطقه پرتو برنامه‌ریزی کرده باشیم."

برزیل در حال بررسی مقررات رمز ارزها است. نماینده آئرو ریبرتو، لایحه‌ای ارائه کرد که می‌تواند بیت‌کوین را به ارز رایج در برزیل تبدیل کند. این لایحه برای بحث وارد مجلس سنا شده است.

منبع :https://news.bitcoin.com/