۰ نفر

توقیف ۴۳۵میلیون دلار بیت کوین از مجرمان توسط پلیس بریتانیا طی پنج سال

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۱۶
کد خبر: 597530
توقیف ۴۳۵میلیون دلار بیت کوین از مجرمان توسط پلیس بریتانیا طی پنج سال

مأموران پلیس بریتانیا در جریان بازرسی‌های پنج سال اخیر خود ۴۳۵میلیون دلار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از مجرمان مصادره کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیکریپت، پلیس انگلستان در پاسخ به درخواست‌های آزادی اطلاعات، فاش کرده است که در پنج سال گذشته، چه مقدار ارز دیجیتال را ضبط کرده است. پلیس متروپولیتن لندن بیت کوین بیشتری را نسبت به سایر مناطق پلیس کشف کرد

پلیس بریتانیا اطلاعاتی درباره ارزهای دیجیتال توقیف شده فاش کرد

نیو ساینتیست روز پنجشنبه با استناد به درخواست‌های آزادی اطلاعات (FOI) گزارش داد که ۱۲ منطقه از ۴۳ نیروی پلیس بریتانیا در پنج سال گذشته ارزهای دیجیتال به ارزش تقریبی ۳۲۲ میلیون پوند (۴۳۵ میلیون دلار) را در تحقیقات جنایی توقیف کرده‌اند.

بیت کوین ۹۹.۹ درصد از ارزهای دیجیتال توقیف شده در بریتانیا را تشکیل می‌دهد. این نشریه اعلام کرد، با این حال، مجریان قانون همچنین اتریوم، مونرو، دش و زی کش نیز توقیف کردند.

نیروی پلیسی که بیشترین ارزهای دیجیتال را توقیف کرد، پلیس متروپولیتن لندن بود که ۲۹۴ میلیون پوند بیت کوین را کشف و ضبط کرد. پلیس بزرگ منچستر ۲۵ میلیون پوند کشف و ضبط کرد. برخی از بخش‌های پلیس به این درخواست‌ها پاسخ ندادند.

در همین حال، سازمان مالیاتی ایالات متحده آمریکا‌، سرویس درآمد داخلی‌(IRS)، در نوامبر سال گذشته(آبان) فاش کرد که ۳.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال در طول سال مالی ۲۰۲۱ توقیف شده است. این نشان دهنده ۹۳ درصد از کل وجوهی است که توسط واحد تحقیقات جنایی سازمان مالیاتی در همان دوره زمانی ضبط شده است. این آژانس انتظار دارد در سال جاری میلیاردها دلار بیشتر از ارزهای دیجیتال را کشف و ضبط کند.