۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارزهای برتر در ژانویه۲۰۲۲ / بیت‌ کوین همچنان صدرنشین لیست

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبر: 596768
رمزارزهای برتر در ژانویه۲۰۲۲ /  بیت‌ کوین همچنان صدرنشین لیست

از رمزارزهای برتر بازار در ماه نخست سال ۲۰۲۲ می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، پولکادات و غیره اشاره کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ارزهای دیجیتال پرطرفدارترین موضوعی هستند که در سراسر جهان در مورد آنها صحبت می‌شود. رمزارزها اخیرا شهرت قابل توجهی پیدا کرده‌اند. ارز دیجیتال نوعی پرداخت است که برای مبادله محصولات و خدمات از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این ارزها همیشه قصد دارند در برابر سواستفاده و کنترل دولت‌ها مقاومت کنند، اگرچه این ویژگی بنیادی این صنعت با افزایش محبوبیت آن مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، سامسونگ، فیس‌بوک، پی‌پال و دویچه بانک اخیرا ارزهای دیجیتال را در برنامه‌های استراتژیک بلندمدت خود قرار داده‌اند.

بازار ارزهای دیجیتال، با هزاران رمزارز مانند بیت‌کوین، اتریوم و غیره در حال پیشرفت است. در ادامه، ۱۰رمزارز برتر بازار در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی می‌شود.

بیت‌کوین

بیت‌کوین با وجود اینکه میزان تسلط آن اندکی کاهش یافته، همچنان برترین رمزارز بازار به شمار می‌رود. یک سال پیش، ارزش بازار بیت‌کوین حدود ۵۵۰ میلیارد دلار بود که بیش از ۶۰ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌داد. امروزه، با ارزش بازار تقریباً ۱ تریلیون دلار، بیت‌کوین تنها حدود ۴۰ درصد از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. سال ۲۰۲۱ برای این شبکه بسیار مهم بود، زیرا قابلیت‌ قراردادهای هوشمند آن در دنیای واقعی قابل توجه بود.

سولانا

سولانا یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که با استفاده از مکانیسم اثبات سهام به اجماع دست می‌یابد. هر کسی که می‌خواست برنامه‌های غیرمتمرکز بسازد، آنها را در شبکه اتریوم ساخته است.

پولکادات

پولکادات یکی از محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار است. یکی از تفاوت‌های کلیدی پولکادات با سایر کوین‌ها، کارمزد پایین و سرعت بالاتری است که شبکه پولکادات در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

تتر

تتر یک ارز دیجیتال لایه دوم بوده که با استفاده از پلتفرم Omni بر روی بلاکچین بیت‌کوین ساخته شده است. این استیبل‌کوین برای خرید و فروش سایر رمزارزها به کار می‌رود.

کاردانو

کاردانو به دلیل استفاده از روش اعتبارسنجی اثبات سهام مشهور شده است. این روش، زمان تراکنش، مصرف انرژی و همچنین اثرات زیست‌محیطی را با جنبه‌های حل مشکل آسان پلتفرم‌هایی مانند بیت‌کوین کاهش می‌‎دهد. این رمزارز همچنین مانند اتریوم در فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز که توسط کاردانو پشتیبانی می‌شوند مفید است.

بایننس کوین

بایننس کوین شکلی از ارز دیجیتال است که برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری در جهان، استفاده می‌شود. این سکه در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو سفر مورد استفاده قرار گرفت. می‌توان بایننس کوین را با سایر ارزهای دیجیتال برتر معامله و مبادله کرد.

دوج کوین

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که توسط مهندسان نرم‌افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر ایجاد شده است. آنها تصمیم گرفتند یک سیستم پرداخت را به عنوان یک شوخی ایجاد کنند. با وجود ماهیت طنز آن، برخی این رمزارز را یک چشم‌انداز سرمایه‌گذاری مشروع می‌دانند.

یواس‌دی کوین

یواس‌دی کوین نیز یک استیبل‌‌کوین بوده که به دلار آمریکا متصل است. این استیبل کوین سعی کرده خود را به عنوان یک پروژه شفاف تر از تتر معرفی کند، اما هنوز با سوالاتی مانند نحوه پشتیبانی از سکه مواجه شده است.

ترا

ترا یک سیستم پرداخت دیجیتال جهانی مبتنی بر نام استیبل کوین الگوریتمی است. این رمزارزها به ارزهای مختلف فیات (سنتی) مانند دلار آمریکا یا یورو متصل هستند و توکن لونا بخشی از مکانیزمی است که قیمت‌ها را ثابت نگه می‌دارد.