۰ نفر

معرفی پنکیک سوآپ (PancakeSwap)در صرافی والکس؛ به همراه آموزش خرید و فروش

۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 596306
معرفی پنکیک سوآپ (PancakeSwap)در صرافی والکس؛ به همراه آموزش خرید و فروش

پنکیک سوآپ یک اپلیکیشن صرافی غیرمتمرکز است که امکان انجام معاملات بر بستر بلاکچین BEP20 را فراهم می‌کند. پنکیک سوآپ از یک بازار ساز اتوماتیک (AMM) استفاده می‌کند که در آن کاربران با نقدینگی موجود در استخر نقدینگی معامله می‌کنند. این استخرها توسط کاربرانی پر می‌شود که دارایی دیجیتال خود را به استخر واریز می کنند و در ازای آن توکن های ارائه دهنده نقدینگی (LP) را دریافت می کنند.

کاربران می‌توانند از این توکن‌ها برای باز پس‌گیری دارایی خود از استخر و همچنین بخشی از کارمزد معاملات استفاده کنند. این توکن‌های LP با نام FLIP هم شناخته می‌شوند. این سیستم همچنین به کاربران اجازه می‌دهد توکن های اضافی مانند CAKE و SYRUP دریافت کنند. در فارم پنکیک سوآپ نیز کاربران می توانند توکن‌های LP را واریز کنند و کیک دریافت کنند.

PancakeSwap  با علامت اختصاری CAKE یک توکن BEP20 است که در ابتدا در زنجیره هوشمند Binance راه‌اندازی شد. وظیفه اصلی CAKE ایجادانگیزه برای تامین نقدینگی برای این پلتفرم است.

بنیانگذاران PancakeSwap چه کسانی هستند؟

PancakeSwap یک صرافی غیر متمرکز مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (DEX) است که توسط توسعه دهندگان ناشناس با اشتیاق آشکار به شیرینی پنکیک راه‌اندازی شده است.

چه چیزی PancakeSwap را منحصر به فرد می کند؟

PancakeSwap از یک مدل بازارساز خودکار استفاده می کند، به این معنی که هیچ پنل سفارشی وجود ندارد و به جای آن از استخرهای نقدینگی استفاده می‌شود. یک کاربر می‌تواند با تبدیل شدن به یک تامین‌کننده نقدینگی، درآمد کسب کند. با افزودن توکن‌های خود به استخر نقدینگی، می‌توانند توکن‌های LP خود را افزایش دهند و کیک خود را برای کسب سود و جایزه به اشتراک بگذارند.کاربران همچنین می‌توانند شانس خود را با شرکت در قرعه کشی‌ها و توکن‌های غیر قابل تعویض NFT امتحان کنند.

توکن کیک (CAKE) چه کاربردی دارد؟

کاربران می‌توانند توکن‌های خود را برای کسب پاداش به اشتراک بگذارند، که این کار با سپرده‌گذاری توکن‌های LP و قفل کردن آن‌ها انجام می‌شود. این کار فارمینگ شناخته می‌شود و توسط سیستم با توکن‌های کیک پاداش می‌گیرد. توکن‌ها را می‌توان با زمان نگهداری صفر از حالت قفل خارج کرد. این توگن به کاربران این فرصت را می‌دهد که در بازارهای فیوچر سرمایه‌گذاری کنند و بازدهی خود را افزایش دهند اما به صورت طبیعی ریسک‌هایی هم در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد.

از توکن کیک می‌توان برای شرکت در قرعه کشی در PancakeSwap استفاده کرد. هر جلسه قرعه کشی 6 ساعت طول می کشد. قیمت یک توکن قرعه‌کشی 10 کیک است و با ترکیب تصادفی چهار عدد بین 1 و 14، به عنوان مثال، 8-6-3-12 ارائه می شود. برای برنده قرعه‌کشی شدن که معادل 50 درصد کل استخر است، اعداد موجود در توکن قرعه‌کشی باید با هر چهار عدد در بلیط برنده مطابقت داشته باشند.

چطور در والکس PancakeSwap بخریم؟

صرافی والکس از توکن کیک در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با شارژ هر یک از حساب‌های خود، اقدام به خرید و فروش کیک در سایت والکس کنید همچنین می توانید از طریق این آدرس https://wallex.ir/markets/cake-tmn اقدام به معامله پنکیک سواپ کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ثبت نام و احراز هویت در سایت والکس
  2. شارژ حساب کاربری
  3. ثبت سفارش خرید کیک در بازار معاملاتی

چطور در والکس پنکیک سوآپ خود را بفروشیم؟

واریز پنکیک‌سوآپ (Cake) به کیف پول صرافی و فروش آن نیز بسیار مشابه فرآیند خرید است. کافی است با وارد کردن آدرس کیف پول پنکیک سوآپ والکس در کیف پول شخصی خودتان، میزان ارز مدنظر خود را به والکس انتقال داده و آن را بفروشید.

همچنین شما می‌توانید برای ارزی که قبلاً از والکس خریداری کرده‌اید و هنوز در کیف پولتان در صرافی است، سفارش فروش ثبت کرده و آن را در پلتفرم بفروشید. دقت کنید که هنگام ثبت تراکنش شبکه‌ی مبدا شما و شبکه مقصد (کیف پول والکس)‌ یک باشد.

قیمت گذاری پنکیک سوآپ چطور انجام می‌شود؟

قیمت‌گذاری پنکیک سوآپ بر اساس حجم نقدینگی موجود از توکن در استخر محاسبه می‌شود. هر زمان که مقداری توکن پنکیک با مبادله از استخر خارج شود، قیمت آن بالا می رود. اگر قیمت توکن همچنان ارزان باشد، آربیتراژها (معمولا ربات های برنامه ریزی شده) به خرید ادامه می دهند تا زمانی که قیمت توکن با نرخ بازار تنظیم شود.

سایر توکن‌های فعال در استخر پلتفرم پنکیک سوآپ نیز با همین روش قیمت‌گذاری می‌شوند. کاهش حجم موجودی توکن برابر است با بالاتر رفتن قیمت آن. با این روش قیمت‌گذاری همیشه ارزش نقدینگی کل استخر ثابت می‌ماند.