۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

توصیه مالی سومین میلیارد مکزیک برای خرید بیت کوین

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸
کد خبر: 594459
توصیه مالی سومین میلیارد مکزیک برای خرید بیت کوین

یکی از سرمایه‌گذاران و میلیاردرهای مطرح مکزیک، بر این باور است که بیت‌کوین نسبت به سایر ارزهای فیات، ارزش بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ سومین میلیاردر مکزیک به مردم توصیه کرده که از ارزهای فیات مانند دلار و یورو دوری کنند و در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند.

وی با نامیدن فیات به عنوان "پول‌های جعلی ساخته شده از کاغذ و دروغ"، تاکید کرد که "بانک‌های مرکزی بیش از هر زمان دیگری پول چاپ می‌کنند."

ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین میلیاردر مکزیک، روز جمعه در ویدیویی در توییتر، توصیه‌هایی را خطاب به فالوورهای خود گفت. سالیناس موسس و رییس گروه Grupo Salinas، گروهی از شرکت‌هایی است که در حوزه‌های مخابراتی، رسانه‌ها، خدمات مالی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی فعالیت می‌کند.

طبق فهرست میلیاردرهای فوربس، دارایی خالص او در حال حاضر ۱۳ میلیارد دلار است. یکی از سه توصیه او، مربوط به بیت‌کوین و بانک‌های مرکزی بود. این میلیاردر گفت:

"از پول فیات دوری کنید. دلار، یورو، ین یا پزو، همه شبیه به هم هستند. این پول جعلی ساخته شده از کاغذ و دروغ است. بانک‌های مرکزی بیش از هر زمان دیگری پول چاپ می‌کنند. بهتر است در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید."

این اولین باری نیست که سالیناس به مردم توصیه می‌کند بیت‌کوین بخرند. در ماه نوامبر، این میلیاردر در توییتی با عنوان "همین الان بیت‌کوین بخرید"، اشاره کرد که ایالات متحده "روز به روز بیشتر شبیه کشورهای سهل‌انگار جهان سومی می‌شود". او همچنین نموداری را منتشر کرد که آن را به عنوان "میزان خلق پول جعلی" توصیف کرد.

در ماه ژوئن، او برنامه‌هایی را برای پذیرش بیت‌کوین توسط شرکت خود اعلام کرد. او در توییتی نوشت: "من استفاده از بیت‌کوین را توصیه می‌کنم و من و بانکم در تلاش هستیم تا اولین بانکی در مکزیک باشیم که بیت‌کوین را می‌پذیرد." او همچنین معتقد است که "بیت‌کوین طلای جدید است" و همچنین متذکر می‌شود که قابلیت انتقال بالاتری دارد.

در ماه دسامبر، سالیناس اعلام کرد که فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی او، Grupo Elektra، یک خرده‌فروش پیشرو در آمریکای لاتین، پذیرش بیت‌کوین را آغاز کرده است.