۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

لونا در مرز ۱۰۰ دلاری شدن/ رکورد شکنی ادامه دارد؟

۴ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 593035
لونا در مرز ۱۰۰ دلاری شدن/ رکورد شکنی ادامه دارد؟

رمزارز لونا با نماد luna که توکن مخصوص شبکه ترا است، در روزهای اخیر رکوردهای تاریخی زده است و توانسته قیمت‌هایی را تجربه کند که تا کنون به آنها دست نیافته بود. در حال حاضر این رمزارز در سقف کانال خود در حال معامله است.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ لونا با رشد خیره‌کننده روزهای اخیر خود توجه همه را به خود جلب کرده است. دلیل اصلی این رشد شبکه ویژه ترا بوده که لونا توکن بومی این شبکه است. ترا توانسته در حوزه دیفای بعد از اتریوم جایگاه دوم را به دست بیاورد. اما در حال حاضر لونا به علت نزدیک شدن به مقاومت روانی ۱۰۰ دلار دچار فشار فروش شده است.

در ادامه این گزارش به تحلیل قیمتی لونا و نقاط حمایت و مقاومت رمزارز در صورت سقوط یا صعود پرداخته می‌شود.

0000000

نمودار بالا چارت قیمتی روزانه لونا به تتر است. در این نمودار همان‌طور که می‌بیند لونا در یک کانال صعودی به خوبی در حال حرکت است و با در نظر گرفتن سقف کانال می‌توان اظهار کرد اکنون لونا در محدوده مقاومتی خود قرار دارد. علاوه بر این، سقف کانال دقیقا با محدوده روانی ۱۰۰ دلار هم تراز است و این نکته می‌تواند اعتبار تحلیل و مقاومت سقف کانال را بیشتر کند. بادقت بیشتر در نمودار متوجه خواهید شد که لونا در سه روز گذشته با کندل‌هایی که سایه بالای بلندی دارند روند صعودی ضعیف‌تری را پیش بگیرد. این نکته نشان از تمایل خریداران به ذخیره سود خود دارد و می‌توان انتظار ضعف روند در این نواحی را داشت. معتبرترین حمایت ممکن لونا می‌تواند محدوده کف کانال یعنی ۵۰-۵۵ دلار باشد که به خوبی با سطح میانگین زردرنگ ۱۰۰ روزه هم تراز شده است.

از لحاظ پرایس اکشن (عملکرد قیمتی) نیز می‌توان گفت لونا با حرکت صعودی خود در اول مسیر یعنی مستطیل قرمزرنگ، حرکت خود را شروع کرده است و بعد وارد فاز کانال خود شده است. طبق اصول این سبک تحلیلی باید انتظار ثابت شدن قیمت در نواحی ۵۰-۱۰۰ دلار را داشته باشیم. در واقع این رمزارز وارد مرحله سوم پرایس اکشنی خود شده است.

بنا بر تمام مطالب مذکور می‌توان گفت لونا در حال حاضر در محدوده مقاومتی خود به سر می‌برد و با احتمال بالا دچار اصلاح خواهد شد. اما معامله گران باید در نظر داشته باشند اصول تکنیکال بر پایه احتمالات است و هیچ چیزی قطعی نیست.