۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سولانا رقیب اتریوم/ رشد چشمگیر در راه است؟

۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۵
کد خبر: 588656
سولانا رقیب اتریوم/ رشد چشمگیر در راه است؟

سولانا به قاتل اتریوم مشهور بوده و اخیرا با استقبال فراوانی توسط جامعه ارز دیجیتال روبرو شده است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این رمز ارز سرعت بسیار بالای تراکنش های آن است که نسبت به بیت کوین و اتریوم بسیار بالاتر است.

اقتصاد انلاین- شیرکو سهرابی؛  سولانا یکی از بهینه‌ترین و در عین حال یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های بلاک چینی موجود است که در عین حفظ امنیت بالا و  ویژگی مقیاس پذیری با سرعت بسیار بالاتری تراکنش ها را در شبکه بلاک چین انجام می دهد. به عبارتی بعد از اینکه اتریوم برای حل مشکلات جانبی بیت‌کوین وارد این حوزه شد مشخص شد که سرعت تراکنش اتریوم جواب گوی شرایط فعلی نیست (در حال حاضر سرعت تراکنش اتریوم 15 تراکنش در ثانیه است). به همین دلیل پروژه سولانا با رمزارز مخصوص به خود (sol) وارد این حوزه شد تا بتواند در عین حفظ شرایط امنیت و مقیاس پذیری سرعت تراکنش ها را بالا ببرد ( در هر ثانیه 50 هزار تراکنش انجام می شود).  در ادامه این گزارش به دلایل بنیادی که می تواند در آینده سبب رشد این رمز ارز تا 300 دلار شود می پردازیم:

 

  1. ارزش ذاتی سولانا و پروژه آن:

 شبکه سولانا یک اکوسیستم غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و سریع است. سرعت انجام تراکنش‌ها، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و مقیاس‌پذیری بالای شبکه سولانا باعث شده است تا این پروژه به‌سرعت به یکی از اکوسیستم‌های پیشتاز در حوزه بلاک چین تبدیل شود.

  1. تمرکز ویژه  یکی از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری دنیا به این ارز یعنی گری اسکیل:

گری اسکیل (Grayscale)، یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد صندوق ویژه سرمایه‌گذاری سولانا راه‌اندازی کند. با چک کردن روزانه لیست دارایی های گری اسکیل متوجه خواهید شد که این صندوق تقریبا خریدار همیشگی سولانا بوده است. با توجه به استقبال خوبی که در ماه‌های اخیر از شبکه سولانا شده است، برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند در ادامه به ۳۰۰ دلار برسد. به گزارش کوین تلگراف،  گری‌اسکیل تصمیم گرفته است سولانا را به مجموعه محصولات سرمایه‌گذاری خود اضافه کند. در همین راستا، این شرکت قول داده است سولانا را به سرمایه‌گذاران ثروتمند خود و دیگر مؤسسات معرفی کند.

  1. رقیب جدی اتریوم و کوچ سرمایه ها در بستر اتریوم به  شبکه سولانا:

در درجه اول، رشد باورنکردنی سو‌لانا به‌عنوان یک پروژه بلاک چینی در سال ۲۰۲۱، باعث این اتفاق شده است. ضمن اینکه امسال این پروتکل لایه اول به‌عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین دفتر کل‌های عمومی موجود نام خود را مطرح کرد و همین امر باعث شد که سولانا به‌عنوان رقیب اصلی پلتفرم میزبان قراردادهای هوشمند، یعنی اتریوم شناخته شود. هم اکنون اکوسیستم سولانا با ۱.۲ میلیون کاربر فعالی که در شبکه خود دارد، توانسته است بیش از ۵۰۰ پروژه را در حوزه های مختلف جذب خود کند. بنابراین مشکلات شبکه اتریوم در بحث مقیاس‌پذیری سبب شده است تا سولانا بتواند با سرعت بیشتری به جایگاه فعلی خود برسد و در حال حاضر می‌توان آن را جدی‌ترین تهدید برای اتریوم و محبوبیت آن در نظر گرفت. که در صورت تحقق آن می توان شاهد خروج سرمایه ها از شبکه اتریوم به سولانا و در نتیجه رشد چند درصدی این ارز بود