۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۲۰ درصدی متیک در ۲۴ ساعت گذشته/ بهترین ناحیه حمایتی کجاست؟

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبر: 587477
افت ۲۰ درصدی متیک در ۲۴ ساعت گذشته/ بهترین ناحیه حمایتی کجاست؟

رمزارز متیک یکی از توکن های جدید و محبوبی است که برای رفع مشکل مقیاس پذیری و کاهش هزینه های شبکه اتریوم طراحی شده است. این رمزارز برخلاف پروژه قدرتمندی که دارد، در فاز نزولی قرار گرفته و در حال نزدیک شدن به نقاط پرتقاضای خود است.

اقتصاد آنلاین- شیرکو سهرابی؛ رمزارز متیک بعد از سقوط سه روز پیش از این شوک مصون نماند و به فاز اصلاحی خود ادامه داد. در 24 ساعته گذشته نیز به دلیل فشار فروش مجدد بر رمزارز اصلی یعنی بیت کوین در ناحیه 50 هزار دلار، این رمزارز نیز دچار سقوط بیشتر شده و در حال تنظیم این گزارش حدود 20 درصد افت را تجربه کرده است. قبل از ارائه تحلیل تکنیکال متیک لازم است به طور خلاصه در مورد نقشه راه پروژه این رمزارز یعنی پروژه قدرتمند پالی گان و اهداف آن مطالبی ارائه شود.

  محبوب بودن اتریوم باعث شده که افراد و شبکه های بلاک چینی زیادی بر روی شبکه این رمزارز فعالیت کنند. این ترافیک مبادلات و معاملات سبب شده که از لحاظ مقیاس‌پذیری اتریوم دچار مشکل شود و هزینه‌ تراکنش‌های آن بالا برود. به گونه‌ای که در حال حاضر هزینه هر تراکنش بر بستر اتریوم حدود 11 دلار بوده که بسیار بالا است.

  معمولا برای حل مشکلاتی از این قبیل در رمزارزها دو حالت وجود دارد. راهکارهای لایه اول، ارتقاهایی هستند که روی پروتکل بلاکچین اعمال می‌شوند. در این حالت در مجموع یک بلاک چین جدید ایجاد شده و رمزارز مختص به آن در مقابل رمزارز اصلی رقیب می شود. برای مثال دو رمزارز پولکادات و کاردانو دقیقا از طریق راه حل لایه اول جهت مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم به وجود آمدند. اما در حال حاضر بلاکچین مخصوص به خود را دارند و حتی از کاردانو به عنوان رقیب جدی اتریوم یاد می‌شود.

در مقابل راهکارهای لایه دوم به‌جای آنکه پروتکل پایه بلاکچین موردنظر را تغییر دهند، روی همان پروتکل ساخته می‌شوند. راهکارهای لایه دوم هیچ تغییری در پروتکل بلاکچین ایجاد نمی‌کند. این راهکارها بدون اینکه امنیت و یکپارچگی پروتکل پایه بلاکچین را قربانی کند، سرعت پردازش در واحد ثانیه را افزایش داده و در عین حال، ماهیت غیرمتمرکز و امنیت بلاکچین را نیز حفظ می‌کند.

پالیگان یکی از نمونه‌های این راهکارهای لایه دوم است که روی اتریوم کار می‌کند. پالیگان چهارچوبی برای ایجاد شبکه‌های بلاکچینی و راهکارهای مقیاس‌پذیری سازگار با اتریوم است. شبکه پالیگان در حقیقت یک زنجیره جانبی  اثبات سهام است که به‌صورت موازی با بلاکچین اتریوم کار می‌کند و پلتفرمی سریع و کم‌هزینه برای نرم افزارهای غیر متمرکز اتریوم است.

متیک (MATIC) ارز بومی شبکه پالیگان است که در ادامه به تحلیل تکنیکال این رمزارز پرداخته می شود.

WhatsApp Image 2021-12-06 at 4.17.05 PM

طبق نمودار بالا در نمای (تایم فریم) روزانه رمزارز متیک توانسته در دو ماه گذشته چندین بار به آخرین قله قیمتی خود حمله کند و در واقع تمام افت یک سال گذشته را پس بگیرد و حتی می توان گفت اگر شوک سه روز گذشته بازار وجود نداشت احتمالا اهداف بالاتری را نیز لمس می کرد.  اما به دلیل شوک ناشی از اخبار چند روز گذشته  متیک نیز دچار اصلاح 30 درصدی شد که البته در زمان تنظیم این گزارش 10 درصد این افت را جبران کرده است. محدوده 1.5 دلار را  به دلایل زیر می توان ناحیه پرتقاضای برای این رمزارز در نظر گرفت.

 

  1. سه روز گذشته هنگام شوک وارد شده به بازار متیک بعد از افت 35 درصدی با تقاضای شدیدی روبرو شد که این تقاضا را می توان از سایه بلند، سه کندل مانده به آخر این ارز دید.
  2.  برخورد به کف روند بلند مدت زرد رنگ که در 5 ماهه گذشته به خوبی به این ناحیه واکنش نشان داده است.
  3. هم تراز بودن موینگ سفید رنگ 100 روزه با ناحیه مستطیل پایین نمودار که حمایت استاتیکی ارز است.

همچنین در صورت مساعد بودن شرایط بازار می توان انتظار داشت متیک تا محدوده رکورد قبلی خود برگردد و بعد از 30 درصد رشد و نزدیک شدن به مقاومت معتبر 2.30 دلار دچار اصلاح شود. لازم به ذکر است دستیابی به اهداف بالاتر برای این رمزارز مستلزم تثبیت در بالای ناحیه 2.3 دلار است.