۰ نفر

به گزارش اقتصاد انلاین؛

تحلیل تکنیکال ریپل/ رشد ۴۰درصدی بعد از سقوط بزرگ

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبر: 587121
تحلیل تکنیکال ریپل/ رشد ۴۰درصدی بعد از سقوط بزرگ

ریپل از جمله رمزارزهایی است که علی رغم رتبه بالا در بازار رمزارز در یک ماه گذشته بیشتر روند نزولی داشته است و حتی جزو رمزارزهایی بود که دیروز بیشترین تاثیر منفی را از شوک بانک جهانی گرفت. اما با برگشت بازار در روز گذشته ریپل توانست نسبت به کف قیمتی خود 40 درصد رشد را تجربه کند.

اقتصاد انلاین- شیرکو سهرابی؛ رپیل تنها رمزارز متمرکزی است که دارای سیستم و شرکت سازمان‌یافته است. مقر این شرکت در کشور آمریکا بوده و سالهاست به دلیل یکسری مسایل قانونی اختلاف زیادی بین مدیرعامل  و شرکت ریپل با سازمان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به وجود آمده است. همان‌طور که گفته شد این رمزارز یکی از معدود رمزارزهای برتر بازار است که بازدهی بسیاری پایینی نسبت به دیگر رمزارزها داشته است. ریپل نسبت به یک ماه گذشته دیروز تا 50 درصد بازدهی منفی پیش رفت و اختلاف قیمتی آن با آخرین رکورد قیمتی ثبت شده حدود 70 درصد شد. در این گزارش دلیل رشد 40 درصدی ریپل در روز گذشته و آینده این رمزارز متمرکز بررسی و تحلیل می شود.

در نمودار زیر چارت تکنیکالی ریپل در تایم فریم روزانه آورده شده و در ادامه به تحلیل تکنیکال آن پرداخته می شود.

نمودار قیمتی روزانه ریپل به تتر در تایم فریم روزانه

WhatsApp Image 2021-12-05 at 2.06.39 PM

طبق نمودار بالا این رمزارز تقریبا در 3 ماه گذشته فقط در حال درجا زدن بوده است و روز گذشته نیز با افت شدید بازار بالای 30 درصد افت را تجربه کرد و در واقع به کف 5 ماهه خود رسید. منظور از کف پنج ماهه ناحیه بسیار معتبر حمایتی 0.50-0.60  سنت بوده که تا کنون چندین بار بازار به این ناحیه واکنش نشان داده است. به گونه ای که زمانی که قیمت بالای این محدوده بوده نقش یک حمایت بسیار معتبر و زمانی که قیمت زیر این محدوده بوده است به عنوان مقاومت جدی عمل کرده است (به نقاط برخورد قیمت به این ناحیه دقت شود). دیروز نیز با ایجاد یک سایه بسیار بلند در کندل روزانه که نشان از تقاضا بالای افراد برای این رمزارز در این ناحیه بود، ریپل با استقبال خوبی روبرو شد و توانست تا زمان نگارش این گزارش حدود 40 درصد رشد داشته باشد. اما نقاط حمایت و مقاومت های بعدی ریپل کجا می تواند باشد؟

با توجه به چارت دو خط سفید و قرمز رنگ موینگ های 100 و 200 روزه می باشند که در حال حاضر ریپل پایین این ناحیه قرار دارد. در مبحث تکنیکال موینگ 200 روزه به عنوان آخرین سنگر حمایتی یک چارت در نظر گرفته می شود که در صورت از دست رفتن آن می توان همین خط را به عنوان مقاومت جدی تلقی کرد. بنابراین ناحیه استاتستیک مستطی قرمز رنگ(097-1.03 دلار) که هم‌تراز با دو میانگین 100 و 200 روزه است می تواند مقاومت جدی برای ریپل به حساب بیاید و تا زمانی که ریپل بالای این ناحیه تثبیت نشود نمی توان به تغییر روند نزولی آن امیدوار بود. در حال حاضر نیز چون ترس اخبار منفی  بخصوص اتفاقات سیاست مالی بانک جهانی بازار را دچار شوک کرده است احتمال دارد ریپل در همین ناحیه فعلی درجا بزند و با تزریق اخبار مثبت به بازار روند رو به رشد آن شروع شود. ناگفته نماند اخیرا مدیر عامل ریپل اظهار کرده بود که پیشرفت های در پروند ریپل به دست آورده است