۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ریزش شدید شیبا پس از رشد چشمگیر / شت کوین معروف برای سرمایه گذاری مناسب است؟

۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 584419
ریزش شدید شیبا پس از رشد چشمگیر / شت کوین معروف برای سرمایه گذاری مناسب است؟

رمزارز شیبا اینو که به تقلید از دوج‌کوین راه‌اندازی شد، اخیرا با رشد چشمگیر خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این رمزارز پس از جهش قابل توجه روز گذشته، امروز روند نزولی در پیش گرفته است.

اقتصادآنلاین - شیرکوشهرابی؛ شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB  یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۳.۵۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱۲ بازار قرار داشته و سهم ۰.۸۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت شیبا اینو در تاریخ ۰۶ آبان ۱۴۰۰(28 October 2021)  معادل ۰.۰۰۰۰۸ دلار بوده که در حال حاضر %۵۱.۵۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.  

در حالی که مردم آمریکا مشغول جشن عید شکرگزاری (Thanksgiving)  هستند، بهای میم‌کوین شیبا اینو بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ طی روز گذشته ، بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. این میم کوین در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار در حال نزدیک شدن به توکن اولنچ با اختلاف کمتر از ۲ میلیارد دلار در ارزش بازار است. علاوه بر این، علاقه معامله‌گران خرد به این توکن همچنان قوی است، زیرا طی گزارشی که اخیرا منتشر شده، تعداد آدرس‌های منحصر به‌فردی که توکن شیبا اینو را نگهداری می‌کنند به یک میلیون مورد رسیده است. همچنین، توکن شیبا اینو در حال لیست شدن در صرافی‌های بیشتری است؛ دیروز معاملات این توکن در صرافی کره‌ای کوربیت (Korbit) آغاز شد. در نمودار زیر چارت تکنیکالی و پیش‌بینی آینده رمزارز شیبا آورده شده است.

 

نمودار قیمت شیبا نسبت به تتر در تایم فریم روزانه

نمودار

طبق نمودار بالا، در زمان تنظیم این خبر شیبا پس از رشد خیره کننده دیروز با اصلاح قیمتی تا منفی ۱۷ درصد مواجه شده و عملا بیش از نیمی از رشد دیروز خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که شت‌کوین‌هایی مانند شیبا دارای بنیاد، پروژه ، تیم و هدف خاصی نیستند و نباید به دید سرمایه‌گذاری بلندمدت به آنها نگاه کرد.

طبق نمودار بالا، شیبا دیروز با برخورد به خط روند نزولی خود دچار اصلاح شده و اکنون در ناحیه مثلث نارنجی رنگ در حال نوسان است. محدوده ۰.۰۰۰۰۳۳ تا ۰.۰۰۰۰۳۱ دلار می‌تواند محدوده حمایتی مناسبی برای شیبا باشد. این محدوده هم‌تراز با میانگین متحرک ۱۰۰ روزه است و از این رو اعتبار تحلیل را بالا می‌برد.

بنابراین در حال حاضر باید منتظر این باشیم که قیمت مثلث را به سمت بالا یا پایین بشکند و بعد تصمیم مناسب گرفته شود. می‌توان گفت با توجه به حمایت‌های تکنیکالی بیت‌کوین در محدوده ۵۳ هزار دلار، در صورتی که بیت‌کوین در این ناحیه حمایت شود و به دلیل وابستگی بازار به این رمزارز،  می‌توان انتظار شکست مثلث به بالا را در اواسط ماه آینده داشت.

هر واحد از شیبا اینو در این لحظه با قیمت ۰.۰۰۰۰۴۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۹,۳۴۱ تومان معادل ۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۵.۹۳ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲۱.۹۰% افزایش یافته است.