۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

از متاورس چه می دانید؟ / درآمد توکنی با انجام بازی های دیجیتالی

۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹
کد خبر: 584297
از متاورس چه می دانید؟ / درآمد توکنی با انجام بازی های دیجیتالی

اگر به حوزه رمزارزها علاقه داشته باشید، این روزها احتمالا نام متاورس را در وب‌سایت‌ها و فضای مجازی می‌شنوید. رمزارزهای مربوط به این پروژه، تنها طی چند هفته گذشته بیش از ۲۰۰-۴۰۰درصد رشد کرده‌اند.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ پیش از آنکه بخواهیم در مورد کارکرد متاورس بدانیم، باید با مفهوم آن آشنا شویم. متاورس در لغت از دو بخش تشکیل شده است؛ متا به معنی ماورا و ورس برگرفته از واژه انگلیسی universe (جهان) است. در نتیجه از نظر مفهوم لغوی متاورس یعنی جهان ماورایی؛ به عبارتی متاورس به هر نوع از دنیای دیجیتال یا واقعیت مجازی گفته می‌شود که شما بتوانید در آن شخصیت‌های مختلفی خلق کنید و به انجام کارهای گوناگون از جمله خریدوفروش بپردازید. 

کاربردهای متاورس

1.  بازی‌ها

   در ابتدا متاورس در بازی‌های ویدیویی و دیجیتال خودش را نشان داد.  اما با ظهور بلاک‌چین این مفهوم هم وارد فاز جدیدی شد و بازی‌هایی را وارد صنعت بازی کرد که گیمرها در آن می‌توانستند توکن معامله کنند. در واقع در این بازی‌ها، دارایی گیمرها به‌صورت توکن بود.  انجام بازی‌های ویدیویی در متاورس تنها بخش کوچکی از این جهان ماورایی یا مجازی است و کاربردهای آن به همین‌جا ختم نمی‌شود. 

2.  خرید و فروش ملک و زمین

  درحال‌حاضر بسیاری متاورس را صرفا با بازی‌های دیجیتال می‌شناسند؛ اما باید بدانید که جهان متاورس چیزی ورای این‌ موارد است. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های متاورس مالکیت کالاها و فضاهای دیجیتالی است. خرید و فروش انواع آثار هنری، زمین‌های مجازی، املاک و مواردی از این قبیل بسیار پرطرفدار است. درواقع شما با ارائه توکن، این کالاها و مستغلات مجازی را خریداری کرده و به نام خود ثبت می‌کنید. شما می‌توانید در محیط متاورس ملاقات کاری و مجازی داشته باشید و با انتخاب شخصیت مجازی مورد علاقه و انتخاب لباس‌های مناسب برای آن، در جلسات مجازی شرکت کنید. این اتفاق می‌تواند بسیار جذاب باشد. 

چگونگی خرید ملک و زمین مجازی در فضای متاورس

  یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های متاورس در حال حاضر خرید و فروش زمین (لند) است. بسیاری از کاربران دیجیتال مارکت با این مفهوم آشنا هستند، اما نمی‌دانند چگونه می‌توان این کار را انجام داد و ما در این قسمت از معرفی متاورس به همین موضوع خواهیم پرداخت. اولین گام در خرید و فروش لند، ایجاد یک کیف‌پول در شبکه اتریوم است. شما می‌توانید یک کیف پول مانند متاماسک ایجاد کنید. بعد از آن باید در کیف پول خود ارز دیجیتال مانا (mana) را خریداری کنید. مانا ارز رسمی و مهم برای خرید زمین‌های مجازی است. حالا با ارز مانا به‌عنوان پول موردنیاز برای خرید و فروش، می‌توانید به سایت market.decentraland.org بروید و با استفاده از کیف پول، لند موردنظرتان را بخرید. گفتنی است دیسنترالند (زمین مجازی) هنوز هم جای پیشرفت و توسعه دارد و فعلا نسل اول خرید و فروش‌ها در آن اتفاق می‌افتد. چشم‌انداز آن یک فضای مجازی با زمین‌ها و مستغلات، مراکز تفریحی، آموزشی، خدماتی و تبلیغاتی است که بستر اصلی اقتصادی را تشکیل خواهد داد.

3.  آموزش مجازی

 بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی نیز می‌تواند از کاربردهای مهم متاورس باشد. روش‌های جدید آموزش مانند بازی‌سازی روند آموزشی و تماس از راه دور در محیط متاورس ازجمله تفاوت‌های آن با آموزش مجازی حال‌حاضر است. از دیگر کاربردهای متاورس به‌طور خلاصه می‌توان به بازی‌های کسب درآمدی، خریدهای آنلاین در محیط متاورس، گردشگری مجازی بدون هیچ هزینه‌ای، تحول اقتصادی با دارایی‌های دیجیتال و ... اشاره کرد.