۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

کاردانو از ۲۰ میلیون تراکنش فراتر رفت/ هاسکینسن خبر از کلیدهای پراکسی داد

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 583614
کاردانو از ۲۰ میلیون تراکنش فراتر رفت/ هاسکینسن خبر از کلیدهای پراکسی داد

کاردانو (ADA) اوایل امروز به یک نقطه عطف دیگر دست یافت زیرا از تعداد 20 میلیون تراکنش بدون حتی یک روز توقف عبور کرد. در زمانی که شبکه‌های بزرگ بلاک چین در مناسبت‌های مختلف از کار افتادند، آخرین نمونه آن Solana بود که تقریباً 24 ساعت آفلاین شد، کاردانو علی‌رغم مورد تمسخر قرار گرفتن به‌خاطر اجرای آهسته به‌روزرسانی‌ها، این دستاورد نادر را مدیریت کرد. Cardano برای 1522 روز با تراکنش های فوری و حداقل کارمزد تراکنش فعال بوده است.

اقتصاد آنلاین - شوان غریب نژاد؛ چارلز هاسکینسن، یکی از بنیانگذاران Cardano در گذشته به صراحت گفته است که آنها عجله ای برای اجرای ارتقاء به قیمت از دست دادن امنیت و حفظ حریم خصوصی ندارند. ویژگی قراردادهای هوشمند مورد انتظار اخیراً در ماه سپتامبر با ارتقای آلونزو ادغام شد که کاردانو را وارد عصر Defi و NFT کرد. هاسکینسون که اغلب از طریق جلسه پرسش و پاسخ خود با جامعه تعامل دارد، در مورد کلیدهای پراکسی، امنیت نهایی و ارتقای حریم خصوصی که می تواند در سال آینده به شبکه Cardano بیاید صحبت کرد.

هاسکینسون در مورد سه جاکلیدی صحبت کرده که می توانند در آینده نزدیک نقش مهمی در امنیت و حریم خصوصی Cardano داشته باشند. سه جا کلیدی یعنی کلید معلق، کلید رای گیری و کلید staking یک پارتیشن امن بین زیرساخت سرد و گرم در بلاک چین نگه می دارند. استفاده از کلیدهای پراکسی در زیرساخت، برخی از اطلاعات حیاتی کاربر را که اغلب توسط هکرها و کلاهبرداران هدف قرار می گیرند، جدا می کند.

هاسکینسون گفت که او جزو اولین کسانی است که در این صنعت مفهوم زنجیره های جانبی را برای اطمینان از امنیت بهتر ارائه کرده است، با این حال، اجرای آن ممکن است کمی دیرتر در سال 2022 انجام شود.

وی ادامه داد: ما اولین بازاری بودیم که این مدل (زنجیره های جانبی) را منتشر کردیم. به همین دلیل است که این مدل بسیار مقیاس پذیر است زیرا می توانید هر تعداد از این موارد را که می خواهید راه اندازی کنید. این فقط ظرفیت حمل سیستم است.”

هاسکینسون افزود: “این باید کمی بعد در نقشه راه بیاید. بنابراین در نیمه دوم سال 2022(تابستان تا زمستان1401)، احتمالاً به این دلیل که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اما قطعاً چیزی است که ما به دنبال پروتکلی برای آن هستیم.”

قیمت ADA در آستانه هاردفورک آلونزو به بالاترین حد خود یعنی 3.10 دلار رسید، اما پس از ارتقا نتوانست افزایش یابد. ADA در حال حاضر با قیمت 1.81 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 1 درصد رشد داشته و 2.0 دلار مقاومت مهم در حال حاضر است.