۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار پشت پرده ETF رمزارزها در آمریکا / صندوق اتریوم زودتر از بیت کوین عرضه می شود؟

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲
کد خبر: 582495
اخبار پشت پرده ETF رمزارزها در آمریکا / صندوق اتریوم زودتر از بیت کوین عرضه می شود؟

یکی از کارشناسان بازار رمزارز با استناد به گفته‌های تحلیلگران بلومبرگ اظهار داشت که احتمال عرضه صندوق قابل معامله اتریوم پیش از ارائه صندوق قابل معامله بیت‌کوین وجود دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ انتشار اخباری مبنی بر احتمال عرضه صندوق قابل معامله (ETF) بیت‌کوین در ماه مارس، باعث امیدواری بازار رمزارزها شد و در نهایت بیت‌کوین توانست به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی کانال 69هزار دلاری صعود کند. اما چند روز پیش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده عدم موافقت خود را با این طرح اعلام کرد. یکی از عواملی که به سقوط اخیر بازار رمزارزها دامن زد، همین مساله بود.

در خصوص این موضوع و اخبار پشت پرده ای‌تی‌اف بیت‌کوین و احتمال عرضه صندوق قابل معامله اتریوم پیش از آن، مصاحبه‌ای با بنجامین عقدائی، موسس وبسایت کوین یار، مستقر در استرالیا انجام شده است.

عقدائی گفت: بازار رمزارزها ممکن است پیش از ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین شاهد ای‌تی‌اف آتی (فیوچر) اتریوم باشد! طبق اخبار پشت پرده از تحلیلگر بلومبرگ، قانون‌گذار در ایالات متحده به احتمال بسیار زیاد اول به ای‌تی‌اف اتریوم فیوچر چراغ سبز نشان می‌دهد تا به شرکتی که در حال حاضر دارای پشتوانه بیت‌کوین برای ای‌تی‌اف اسپات است.

وی در ادامه افزود: البته بیشتر سرمایه‌گذاران در بازار بر این باورند که ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین ارجحیت دارد و تایید و صدور مجوز اسپات تا آخر سال مالی یا حتی ابتدای سال میلادی آتی به تعویق خواهد افتاد. البته آقای جیمز سیفات روز سه شنبه اعلام کرد که ای‌تی‌اف فیوچر اتریوم ممکن است که قبل از اسپات بیت‌کوین تایید و مجوز آن صادر شود.

این کارشناس در خصوص شرکت‌های ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله بیت‌کوین اظهار کرد: دو موسسه سرمایه‌گذاری در حالی بیت‌کوین فیوچر را ارائه کردند که شرکت پرو شیر ظرف مدت چند روز بیش از ۱ میلیارد دلار عرضه کرد و شرکت والکیرای کمی آرام‌تر ولی با اقبال خوبی عرضه خود را ارائه کرد. دلیل اصلی این استقبال هیجان همراه با مقبولیت ایجاد شده در وال استریت برای رمزارزها بود و این امر کمک قابل توجهی به عرضه و فروش بیت‌کوین در مارکت فیوچر کرد.

عقدائی در ادامه اذعان داشت: ای‌تی‌اف فیوچر بیت‌کوین زمانی تایید شد که گری گنسلر، مدیر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که تدابیر پیشگیرانه و کنترلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران اندیشیده شده و شاید به همین دلیل تایید عرضه ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین به تعویق افتاده و تا زمانی که نگرانی از حمایت کامل سرمایه گذاران مرتفع نشود، تایید نخواهد شد.

تاثیر تایید ای‌تی‌اف فیوچر اتریوم بر روی قیمت

این کارشناس با اشاره به گزارش تحلیل‌گران بانک جی پی مورگان منتشر شده در بیزنس اینسایدر در تاریخ ۵ نوامبر، گفت: زمانی که تورم در حال رشد بوده و احتمال رشد نرخ بهره وجود دارد، سرمایه گذاری اتریوم مطمئن‌تر از سایر رمزارزها است. همچنین اتریوم در مرکز و قلب تپنده شبکه‌های مالی غیرمتمرکز و ای‌تی‌اف‌ها قرار گرفته که به همین دلیل افزایش تقاضا باعث پایین بودن ریسک سرمایه گذاری خواهد بود.

وی در خصوص مقایسه بیت‌کوین و اتریوم اظهار کرد: اگر بیت‌کوین را با طلای مجازی و به عنوان یک دارایی حساب کنیم، اتریوم بیشتر وسیله‌ای برای انجام تراکنش‌های مالی و نقل و انتقالات خواهد بود. البته به روزرسانی تپروت هم هنوز مورد قابل بحثی برای نقل و انتقالات بیت‌کوین به حساب می‌آید.

عقدائی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت به نظر می‌رسد بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در هفته‌های آینده و در چهار ماهه آخر  سال ۲۰۲۱ قیمت اتریوم به محدوده ۶٫۲۵۰ دلار خواهد رسید.

در نمودار ارائه شده، روند حرکت قیمت اتریوم را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2021-11-20 at 2.49.29 PM