۰ نفر

افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۶:۰۷
کد خبر: 579385
افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین

موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها در حال کاهش است. این به آن معنی است که فعالان در حال خارج کردن بیت‌کوین‌های خود از صرافی‌ها به کیف‌پول هستند که این نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران به سودهای آتی بیت‌کوین دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بزرگان ارزهای دیجیتال در حال ثبت رکوردهای تاریخی هستند. اتریوم که در مسیر رکوردشکنی قرار گرفته است و روز دوشنبه برای نخستین بار تا ۴ هزار و ۷۰۰ دلار پیشروی کرد، روز گذشته نیز با ادامه این مسیر توانست رکورد ۴ هزار و ۸۰۰ دلاری را ثبت کند. بیت‌کوین نیز که‌ در دو هفته پیش توانسته بود به رکورد ۶۷ هزار دلار برسد، با افزایش تعداد آدرس‌های فعال دارای موجودی بیت‌کوین و رسیدن به مرز ۳۹ میلیون، بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال توانست به ۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار برسد. براساس گزارش گلاسنود، موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها در حال کاهش است. این به آن معنی است که فعالان در حال خارج کردن بیت‌کوین‌های خود از صرافی‌ها به کیف‌پول هستند که این نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران به سودهای آتی بیت‌کوین دارد. این اعتماد در کنار انتظارات تورمی این رمزارز را تبدیل به بهشت امن سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

موتور رمزارزها روشن شد

بیت‌کوین و اتریوم روز سه‌شنبه به بالاترین قیمت خود رسیدند و رالی خود را نسبت به روز قبل افزایش دادند. قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۸ هزار دلار رسید و رکورد قبلی را که در اواخر اکتبر ثبت شده بود، بهبود بخشید. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان با ۳ درصد رشد در روز گذشته تا ۶۸ هزار ۵۲۰ دلار صعود کرد. اتریوم، دومین ارز بزرگ جهان نیز به رکورد ۴ هزار و ۴۸۰ دلار رسید و توانست برای نخستین بار از سطح ۴ هزار و ۸۰۰ دلار عبور کند. سایر ارزهای دیجیتال نیز رکوردهای خوبی از خود به جا‌ گذاشتند.

این رکوردشکنی‌ها در بحبوحه رشد گسترده‌تر در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. سولانا و کاردانو موسوم به «قاتل اتریوم» نیز در پی این رالی صعودی بازار به ترتیب ۲۱ و ۱۶ درصد در هفت روز گذشته رشد کرده‌اند. رمزارز بایننس‌کوین نیز با ثبت رشدی ۱۸ درصدی در هفت روز گذشته توانست با رسیدن به کانال ۶۴۰ دلاری در کمترین فاصله با سقف تاریخی خود قرار بگیرد. در پی این اتفاقات ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برای نخستین بار به ۳ تریلیون دلار نزدیک شد.  فصل صعودی بازار از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد.

زمانی که نخستین صندوق قابل معامله معاملات آتی بیت‌کوین توسط شرکت پروشیرز (ProShares) راه‌اندازی شد. این استارت موجب شد در روزهای اخیر تعداد آدرس‌های فعال با موجودی حداقلی بیت‌کوین به مرز ۳۹ میلیون برسد. رکوردی تاریخی که نشان از محبوبیت بالای این بازار برای علاقه‌مندان به بازارهای سرمایه دارد. از طرفی هفته آینده، بیت‌کوین بزرگ‌ترین ارتقای خود را در چهار سال اخیر انجام خواهد داد. ارتقای نرم‌افزار با نام Taproot شناخته می‌شود.

این به معنای حفظ حریم خصوصی و کارآیی بیشتر تراکنش خواهد بود؛ از همه مهم‌تر، پتانسیل قراردادهای هوشمند را که یکی از ویژگی‌های کلیدی فناوری بلاک‌چین است، باز می‌کند. در همین حال، اتریوم از زمان اجرای هاردفورک آلتاییر (Altair)، ارتقای شبکه‌ای که در اواخر اکتبر فعال شد، در حال رشد بوده است. آلتاییر گامی اساسی برای پیاده‌سازی اتریوم ۲ به حساب می‌آید. ارتقایی که می‌تواند انقلابی در شبکه بلاک‌چینی اتریوم و متعاقبا در کل بازار ایجاد کند. این اتفاقات دومینوی فعلی رشد در بازار را شکل داده‌اند که برخی نیز معتقدند که هنوز این ریل صعودی به اتمام نرسیده است.

طلای جهانی نیز در مسیر بازگشت به قیمت ماه جولای قرار گرفته است. طلا در سومین روز سبز معاملاتی گذشته، در روز سه‌شنبه توانست برای نخستین بار در دو ماه گذشته به بالای هزار و ۸۲۵ دلار برسد. انتظارات تورمی، طلا را که به عنوان نخستین جایگاه امن سرمایه‌گذاران برای فرار از تورم شناخته می‌شود، دوباره فعال کرده است و همین موجب بازگشت اشتیاق به معاملات فلز زرد شده است. تحلیل‌گران معتقدند در صورتی که گاوهای طلا بتوانند مقاومت هزار و ۸۳۰ دلاری را با حجم مناسبی پشت‌سر بگذارند، این فلز گران‌بها می‌تواند برای بازگشت به کانال هزار و ۱۹۰۰ دلاری ماه ژوئن امیدوار باشد.