۰ نفر

آلت‌ کوین برتر باز هم رکورد زد!

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۶:۳۰
کد خبر: 577538
آلت‌ کوین برتر باز هم رکورد زد!

دومین ارز بزرگ دنیای دیجیتال به بالاترین قیمت خود رسید. اتریوم در روز چهارشنبه بعد از افزایش قیمت بیت‌کوین و شنیدن اخبار پذیرش گسترده بلاک‌چین، با رشدی ۵ درصدی تا ۴ هزار و ۶۴۰ دلار پیشروی کرد و توانست سقفی جدید را برای خود ثبت کند. اتریوم با رشد اخیر خود توانست در هفت روز گذشته ۱۵ درصد سود را برای سرمایه‌گذاران محقق کند و امیدها را برای حرکت به سمت سقف‌های بالاتر که نزدیک‌ترین آن ۵ هزار دلار است، زنده‌‌ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، سایر ارزهای دیجیتال نیز در همین روند قرار داشتند و روز گذشته بخش عظیمی از بازار ارزهای دیجیتال سبزپوش بود. توکن بزرگ‌ترین صرافی دنیا نیز در چند روز گذشته روند صعودی پرشتابی را دنبال می‌کرد و توانست با ۲۲ درصد رشد در هفت روز گذشته به کانال ۵۵۰ دلاری بازگردد. موتور بیت‌کوین اما هنوز بعد از صعودی که تا ۶۷ هزار دلار داشت، روشن نشده است و در حال معامله در کانال ۶۳ هزار دلاری بود.

  چهارشنبه سبز ارزهای دیجیتال

سرانجام نوبت به رکوردشکنی اتریوم رسید. توکن اتر که زیربنای شبکه بلاک‌چینی آن است، در چهارمین روز هفته ۴۳ دلار از مرز ۴ هزار و ۶۰۰ دلاری فراتر رفت و توانست رکوردی جدید را در تاریخچه معاملات خود به ثبت برساند. این رشد ۵ درصدی باعث شد این رمزارز طی هفت روز گذشته رشدی ۱۵ درصدی را برای سرمایه‌گذاران محقق کند و بتواند ارزش بازاری خود را برای نخستین بار به ۵۴۰ میلیارد دلار برساند.

این رشد مورد انتظار، بعد از صعود بیت‌کوین تا کانال ۶۷ هزار دلار صورت گرفت. اتفاقی که روند تاریخی بازار آن را ایجاب می‌کرد. برخی از تحلیل‌گران این روند را آلت‌سیزن (فصل آلت‌کوین‌ها) می‌نامند. اتفاق دیگری که منجر به صعود اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شد و نباید نقش کم‌رنگ‌تری از روند بازار برای آن متصور شد، رسیدن اخبار امیدوارکننده برای بازار بود.

جریان مداوم اخبار درباره پذیرش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌ها، رشد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در پلت‌فرم‌های بازی مجازی، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) ایالات‌متحده مبتنی بر معاملات آتی بیت‌کوین و نیاز سرمایه‌گذاران به تنوع در یک محیط با نرخ بهره نامشخص، رمزارزها را از اواخر ماه سپتامبر تحت فشار صعودی قرار داده است.

در همین راستا بانک Commonwealth که بزرگ‌ترین بانک استرالیا است، روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد برای نخستین بار در این کشور خدمات رمزنگاری را ارائه کند. دنی چونگ، مدیر اجرایی پلت‌فرم ردیابی دارایی‌های غیرمتمرکز ترنچز که انتظار دارد ارزهای دیجیتال در این سه ماهه سود بیشتری را محقق کنند، گفت: «همبستگی ارزهای دیجیتال در مقابل بازار سهام و احساسات ریسک در میان فعالان بالاست.» او افزود: «همه منتظر یک روند گاوی بدون وجود اخبار منفی بودند. از همین‌رو برای تصمیم‌گیری نسبت به قدرت این روند کاری سختی در پیش است.»

 رایان راباگلیا، مدیرعامل و رییس تجارت جهانی در پلت‌فرم دارایی دیجیتال OSL نیز گفت: «از زمان برگشت بازار در پایان سپتامبر، اتریوم و بیت‌کوین و سایر ارزهای بزرگ با قدرت در حال حرکت هستند.» او گفت: «اتریوم برنده آشکار پلت‌فرم‌های لایه‌های اول بوده است. اتریوم همچنین به ایفای نقش اصلی در توکن‌های غیر قابل تعویض و اکوسیستم متاورس ادامه خواهد داد.»

سایر آلت‌کوین‌ها نیز از قافله عقب نماندند و به دنبال اتریوم، بخش اعظمی از بازار رمزارزها را سبز کردند. توکن بایننس‌کوین یکی از پرسودترین توکن‌ها در میان ۱۰ ارز بزرگ بازار بود که توانست با رشدی ۲۲ درصدی در هفت روز گذشته به کانال ۵۵۰ دلاری برسد و فاصله‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار با سقف تاریخی خود داشته باشد. در میان ارزهای بزرگ بازار توکن‌های سولانا و پولکادات نیز رشدهای چشم‌گیری را محقق کردند. در پی این اتفاق، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برای نخستین بار بعد از ۶ ماه به کانال ۷/ ۲ تریلیون دلاری رسید تا در کمترین فاصله با بیشترین ارزش بازار در تاریخ معاملات خود قرار بگیرد.