۰ نفر

شیبا اینو؛ سومین رمزارز پرجستجو در گوگل بعد از بیت کوین و اتریوم

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبر: 576532
شیبا اینو؛ سومین رمزارز پرجستجو در گوگل بعد از بیت کوین و اتریوم

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط Bacancy Technology، شیبا اینو به سومین ترند جستجوی رمزارز گوگل در ۲۰۲۱ تبدیل شده و به رکوردشکنی ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو،  این مطالعه نشان می‌دهد که شیبا اینو در سال جاری میلادی به طور متوسط ۲.۸ میلیون جستجو در ماه داشته، در حالی که بیت کوین ۲۲ میلیون جستجو به طور ماهانه دریافت کرده است. اتریوم نیز با ۶.۳ میلیون جستجو در ماه رتبه دوم را در اختیار دارد.

شیبا اینو که ظاهرا با تقلید از دوج‌کوین ساخته شده، با رشد ۴۰ درصدی در یک هفته به یازدهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شد. قیمت این رمزارز در ۳ ماه نزدیک به ۸۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. مدیر عامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک که از علاقه‌مندان به بازار رمزارز به حساب می‌آید، با نظراتی در مورد شیبا اینو و دوج کوین حجم معاملات این رمزارزها را افزایش داد.

چند ماه پیش «ویتالیک بوترین»، هم‌بنیان‌گذار اتریوم اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود در شیبا اینو را به صندوق کمک به مبارزه با کووید-۱۹ در هند اهدا می‌کند. کارزاری در وب‌سایت Change.org هم با گردآوری بیش از ۳۰ هزار امضا خواستار اضافه شدن کوین شیبا اینو به پلتفرم معاملاتی «رابین‌هود» شده بود.

کارشناسان دلیل رشد اخیر بازار را متاثر از تایید صندوق‌های قابل معامله رمزارزی توسط نهادهای قانونی آمریکا می‌دانند. سرمایه‌گذاران از مدت‌ها قبل با امید به تایید این صندوق‌ها دوباره به این بازار اقبال نشان دادند و همین مسئله موجب رشد قیمت‌ها شد.