۰ نفر

با اسکن چشم رمزارز رایگان بگیرید!

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 576307
با اسکن چشم رمزارز رایگان بگیرید!

پروژه‌ای به نام Worldcoin که با هدف اهدای رمزارز به کاربران طراحی شده، در ازای اهدای رمزارز، مردمک چشم افراد را اسکن می‌کند. تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کاربر برای این پروژه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو ،  پروژه Worldcoin که تحت حمایت افرادی مثل «اندرسن هوروویتز» قرار دارد و به‌صورت مشترک با «سم آلتمن»، هم‌بنیان‌گذار Y Combinator ساخته شده، در پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد که در چهار هفته گذشته حدود ۶۰ هزار ثبت نام داشته است. دلیل اسکن چشم این است که Worldcoin می‌خواهد مطمئن شود یک کاربر به‌صورت تکراری چند بار رمزارز دریافت نمی‌کند.

وب‌سایت این پروژه می‌گوید: «هنوز زود است اما نتایج این آزمایش‌های میدانی باعث می‌شود خوشبین باشیم که Worldcoin به‌زودی یک میلیارد کاربر نخست خود را در یک شبکه رمزارزی به هم وصل می‌کند.» پروژه Worldcoin حداکثر ۱۰ میلیارد توکن دارد و ۲۰ درصد آن برای اسکنرهای چشم Orb و توسعه اولیه پروتکل کنار گذاشته شده‌ است. مابقی به کاربران و اپراتورهایی اختصاص یافته که به پیشبرد این پروژه کمک می‌کنند. با افزایش شمار ثبت نام‌ها، تعداد توکن‌ها در طول زمان کاهش پیدا می‌کند.

اسکن عنبیه از آن جهت مفید است که برای ایجاد تمایز دقیق میان کاربران اطلاعات کافی فراهم می‌کند. با این حال، گفته شده که اطلاعات اکانت‌ها به‌صورت مستقیم به داده‌های بیومتری مرتبط نمی‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که دستگاه‌های Orb می‌توانند جلوی کلاهبرداری‌ها از جمله جعل و دستکاری اطلاعات را بگیرند.

با وجود اینکه کاهش موجودی توکن‌ها در گذر زمان انگیزه‌ای برای کاربران جدید خواهد بود، اما سنجش ارزش توکن‌های اهدایی را دشوار می‌کند. ارزش Worldcoin حدود ۱ میلیارد دلار برآورد شده در حالی که بازار بیت کوین حدود ۱.۲ تریلیون دلار می‌ارزد. این پروژه می‌گوید فناوری رمزارزها تاکنون فقط به دست ۳ درصد از مردم جهان رسیده و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا افراد بیشتری به این فناوری دسترسی داشته باشند.