۰ نفر

کدام شرکت‌ ها پرداخت با دوج کوین را می‌ پذیرند؟

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱
کد خبر: 571908
کدام شرکت‌ ها پرداخت با دوج کوین را می‌ پذیرند؟

دوج کوین، رمزارزی که در ابتدا به عنوان یک شوخی اینترنتی ایجاد شده بود، با حمایت افراد مطرحی مانند ایلان ماسک، روند رو به رشد خارق‌العاده‌ای را در یک سال گذشته سپری کرد و نام خود را به‌عنوان یک ارز محبوب بر سر زبان‌ها انداخت.

 این افزایش توجه به دوج کوین تنها از سوی کاربران عادی نبود و شرکت‌های مختلفی از این کوین به عنوان یک گزینه پرداخت استقبال کردند که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

پذیرش دوج کوین

شاید کمپین جمع‌آوری امضا برای پذیرش در آمازون که در سال 2018 در وبسایت Change.org به راه افتاد را بتوان به عنوان اولین تلاش‌ها برای قبول این رمزارز درنظر گرفت. همچنین حمایت‌های ایلان ماسک از این میم‌کوین و وعده پذیرش آن برای فروش خودروهای الکتریکی تسلا، از موثرترین اقدامات در افزایش توجهات به این ارز بوده است.

در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر در مورد دوج کوین را در صفحه دوج کوین اقتصادآنلاین مطالعه کنید.

اخیراً آدام آرون، مدیرعامل AMC، بزرگترین زنجیره سینمایی جهان تاکید کرده که به زودی از پرداخت‌های دوج کوین پشتیبانی می‌کند. او با انتشار توییتی از مشارکت 140 هزار کاربر در نظرسنجی پذیرش دوج در AMC تمجید کرد و گفت براساس نظرسنجی انجام شده، ۷۷ درصد به پذیرش این میم‌کوین رای مثبت داده‌اند.

مورد بعدی درخصوص CoinFlip، بزرگترین شبکه دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بیت‌کوین در ایالات متحده است که در اوایل ماه مارس سال جاری اعلام کرد، دوج کوین را می‌توان به صورت نقدی در 1800 پایانه ATM این شرکت خریداری کرد.

در ادامه به برخی شرکت‌هایی که در طول این سال‌ها دوج کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند، اشاره شده است:

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس

2

در اوایل مارس سال 2021، تیم بسکتبال دالاس ماوریکس، متعلق به مارک کوبان، از پذیرش پرداخت‌های دوج کوین برای فروش آنلاین بلیط و کالاهای هوادارای خود خبر داد. کوبان در 6 مارس طی توییتی گفت:

«دالاس ماوریکس بیش از 20 هزار تراکنش دوج کوین را به ثبت رسانده و ما را به بزرگترین معامله‌گر دوج در جهان تبدیل کرده است! از همه شما سپاسگزاریم. اکنون می‌توانیم بگوییم که اگر 6.556.000،000.000 دوج کوین دیگر را در ازای فروش محصولات ماوریکس کسب کنیم، بهای این ارز به طور حتم به 1 دلار می‌رسد !!!»

کوبان چند روز بعد مجدداً در توییتی گفت:

«فروش محصولات ماوریکس توسط دوج، در ماه گذشته 550 درصد افزایش یافته است. ما در حال حاضر معادل 122 هزار دوج کوین، کالا فروخته‌ایم! ما فعلا حتی یک دوج کوین خود را هم نخواهیم فروخت»

شرکت  پست اوک موتورز

تیلمان فرتیتا، بنیانگذار شرکت پست اوک موتورز (Post Oak Motor) که خود را تنها نمایندگی مجاز خودروهای بنتلی در هیوستون، بوگاتی در تگزاس و رولزرویس در خلیج فارس نامیده، بر اساس گزارشی که از سوی Click2houston.com منتشر شد، پرداخت‌های دوج کوین را در کنار سایر رمزارزها برای فروش خودروهای لوکس خود می‌پذیرد.

این شرکت همچنین از مدت‌ها قبل پذیرش بیت‌کوین را برای فروش محصولات خود آغاز کرده بود. فرتیتا محبوبیت دوج کوین و افزایش ارزش آن را از اصلی‌ترین دلایل پذیرش آن برشمرد. او همچنین گفت: «من همواره به عنوان یک فروشنده خودروهای لوکس، به دنبال آن هستم که عالی‌ترین شرایط را پیش روی مشتریان خود قرار دهم و این، هر فردی را قادر می‌سازد تا خودروهای ما را سریع‌تر و آسان‌تر خریداری کند».

Kessler Collection

3

شرکت Kessler Collection در اوایل مارس 2021 اعلام کرد که هتل‌های زنجیره‌ای این شرکت که با همین نام شناخته می‌شوند، در کنار سایر پرداخت‌های رمزارزی، از دوج کوین هم پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر این مجموعه مالک چندین هتل مانند Beaver Creek Lodge ،Casa Monica Resort و Elliot Park Hotel در ایالات‌متحده است.

ایربالتیک

4

خطوط هوایی ایربالتیک (airBaltic) لتونی، اولین شرکت هواپیمایی بود که در سال 2014 بیت‌کوین را برای فروش بلیط‌های خود پذیرفت. در اواخر ماه مارس سال جاری، این شرکت در پذیرش دوج کوین هم پیش قدم شد و به عنوان اولین ایرلاین اعلام کرد با همکاری BitPay، از پرداخت‌های دوج همراه با چند رمزارز دیگر پشتیبانی می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت که در 29 مارس منتشر شد آمده است: «هنگامی که مشتریان ایربالتیک هزینه پرواز خود را توسط دوج کوین یا سایر کوین‌ها پرداخت می‌کنند، رمزارز آنها به طور خودکار توسط اپراتور پرداخت BitPay به نرخ لحظه‌ای یورو تبدیل می‌شود»

نیسان

5

در فوریه 2021، یکی از نمایندگی‌های شرکت خودروسازی نیسان در دایتونا (Daytona Nissan) اعلام کرد که پذیرش دوج کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت برای فروش خودروهای خود آغاز کرده است. کندال گریسون از مالکین Daytona Nissan اظهار داشت که او با دوج کوین توسط یکی از کارمندان این شرکت آشنا شده است. بر اساس این گزارش، نیسان با پذیرش تنها ۵۰۰۰ دلار دوج کوین برای هر خریدار، خطر نوسانات قیمت این رمزارز را کاهش می‌دهد. گریسون در خصوص پذیرش دوج کوین گفت:

«این واقعا یک مزیت بسیار خوب و سرمایه‌گذاری مناسب برای ما خواهد بود»

منبع