۰ نفر

اضافه شدن رمزارزها به لیست سیاه چین

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبر: 569960
اضافه شدن رمزارزها به لیست سیاه چین

براساس سند منتشر شده، چین استخراج ارزهای دیجیتال را به پیش‌نویس فهرست صنایعی که سرمایه‌گذاری در آنها محدود یا ممنوع است، اضافه کرده؛ اگرچه تعداد بخش‌های موجود در این فهرست را به‌طور کلی کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این لیست موسوم به «فهرست منفی» یا به‌اصطلاح مشهور ما لیست سیاه جزئیات بخش‌ها و صنایعی را نشان می‌دهد که برای سرمایه‌گذاران چینی و خارجی ممنوع است. نهادهای نظارتی در چین تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را امسال ممنوع کردند، زیرا بانک مرکزی این کشور متعهد شد از‌ماه گذشته فعالیت‌های «غیرقانونی» رمزارزها را پاکسازی کند.

این ممنوعیت باعث شد تا معامله‌گران بین‌المللی ارزهای دیجیتال روابط خود را با کاربران چینی قطع کنند. دولت چین از چندی پیش برنامه‌های پیشگیرانه‌ای را برای محدودیت و درنهایت ممنوعیت استخراج و معامله ارزهای دیجیتال را در سرتاسر این کشور اجرا کرده است. چنین رویکردی باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال در چند‌ماه گذشته شد. حدود 3هفته پیش بانک مرکزی چین اعلام کرده بود که مؤسسات مالی را از ارائه خدمات به معاملاتی که با ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند، منع خواهد کرد و نظارت خود را به‌منظور جلوگیری از این معاملات افزایش خواهد داد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که چنین اقدام‌هایی از سوی دولت چین به موضوع ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور بازمی‌گردد. چین مدتی است که یوان دیجیتال را به‌صورت آزمایشی در برخی شهرهای بزرگ مورد آزمایش قرار داده و این امکان وجود دارد که خیلی زود، یوان دیجیتال به‌عنوان واحد پول رسمی در کنار یوان قرار بگیرد.