۰ نفر

رشد ناگهانی خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبر: 563978
رشد ناگهانی خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان

دولت السالوادور پس از قانونی کردن بیت‌کوین به‌عنوان واحد پول این کشور در مبالات تجاری، بیش از 200دستگاه خودپرداز در ‌ماه سپتامبر نصب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، السالوادور هم‌اکنون سومین شبکه بزرگ خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان را پس از ایالات متحده و کانادا در اختیار دارد که این 70درصد از کل چنین خودپردازهایی در آمریکای‌جنوبی و مرکزی را شامل می‌شود. براساس داده‌های Coin ATM Radar، السالوادور تاکنون با استقرار 205خودپرداز ویژه رمزارز برای تسهیل معاملات محلی بیت‌کوین و تبدیل بیت‌کوین به دلار آمریکا، از تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در بریتانیا پیشی گرفته است.

در مقایسه با داده‌های پیشین، مشخص شده است که السالوادور 201دستگاه خودپرداز را با موفقیت تنها ظرف یک‌ماه نصب کرده است. پیش از این، در این کشور تنها 4دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال وجود داشت که السالوادور را در رتبه چهل‌وسوم جهان قرار داده بود.

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهوری السالوادور پیش از این اعلام کرده بود که پذیرش بیت‌کوین در ابتدا توسط شبکه‌ای از 200دستگاه خودپرداز و 50شعبه پشتیبانی می‌شود. دولت این کشور با ارائه یک کیف پول دیجیتال داخلی به نام «چیوو» گام‌های مؤثری را برای توسعه استفاده از بیت‌کوین برداشته است. نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان با 27هزار و 664دستگاه فعال که 2790دستگاه آن در ‌ماه سپتامبر راه‌اندازی شده به بالاترین حد خود رسیده است.

افزایش نصب دستگاه‌های خودپرداز در السالوادور با دستور ریاست‌جمهوری این کشور همه مشاغل را ملزم به پرداخت با بیت‌کوین می‌کند. با این حال، تجار این گزینه را دارند که پرداخت‌های بیت‌کوین را پیش از برداشتن درآمد خود به دلار آمریکا (واحد پول ملی السالوادور) تبدیل کنند.

درحالی‌که حوزه‌های قضایی هنوز در مورد استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان دارایی اصلی تصمیم‌گیری نکرده است، روزانه به‌طور متوسط 7/63دستگاه خودپرداز ویژه ارزهای دیجیتال در سطح جهان نصب و راه‌اندازی می‌شود. رسمی شدن بیت‌کوین در السالوادور با مقاومت مردم روبه‌رو شده است که اخیرا منجر به اعتراض و آتش زدن یک دستگاه خودپرداز بیت‌کوین با پشتیبانی از کیف پول چیوو شد.