۰ نفر

ارزهای مجازی دزدیده شده در بزرگ‌ترین دزدی مجازی جهان برگشت خورد

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 553249
ارزهای مجازی دزدیده شده در بزرگ‌ترین دزدی مجازی جهان برگشت خورد

اخیرا یک هکر توانست در بزرگ‌ترین دزدی مجازی جهان ۶۱۳میلیون دلار ارز مجازی را به غارت ببرد، اما حالا می‌گوید خیلی به پول علاقه نداشته و بخشی از این پول را برگشت داده است.

به گزارش راشاتودی، یک هکر در بزرگ‌ترین دزدی مجازی جهان حدود دو روز پیش 613 میلیون دلار ارز مجازی را از یک بستر بلاکچین به نام پولی به سرقت برد، اما حالا اعلام کرده که این کار را فقط برای سرگرمی انجام داده و 260 میلیون دلار آن را برگشت داده است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در واقع یک روز پس از این دزدی‌ مؤسسه پولی گفته که  هکر یا هکرها 260 میلیون دلار از بیت‌کوین‌ها و اتریوم‌ها و پلی‌گون‌های  این شرکت را برگردانده‌اند. این شرکت می‌گوید هنوز 352 دلار از دارایی‌های به سرقت رفته مفقود هستند. 

بزرگ‌ترین دزدی تا پیش از این هک مربوط به هک مؤسسه گاگس بود که باعث شد که این کارگزاری ورشکست شده و 450 میلیون دلار از دارایی‌های‌ آن از دست برود.

در هک اخیر ده‌ها هزار نفر از مشترکان مؤسسه پولی قربانی شدند. پولی برای اینکه هکرها ارزهای مجازی را برگردانند سه کیف پول به آنها معرفی کرد و به شکلی باورنکردنی چند ساعت بعد این دزدهای مجازی 260 میلیون دلار از اموال دیجیتال به سرقت رفته را بازگرداندند.