۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

کشف۱۲۰ ماینر غیرمجاز در تهران

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 552815
کشف۱۲۰ ماینر غیرمجاز در تهران

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، استفاده غیرمجاز از شبکه برق به منظور استخراج ارز دیجیتال را یکی از معضلات فعلی شبکه برق دانست و گفت: رصد، شناسایی و جمع‌آوری مزارع غیرمجاز در دستور کار بازرسان مناطق ۲۲ گانه برق قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، "کاظم دهقانپور"  با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات انجام شده  در این خصوص اظهار داشت: بازرسان مناطق برق بوعلی سینا، بعثت، شمیران، بهمن و دانشگاه موفق به کشف و جمع آوری ۱۲۲ دستگاه ماینر در هفت مزرعه غیرمجاز شده اند.

وی افزود: استفاده از این دستگاه ها توسط سودجویان به ویژه در بخش خانگی به دلیل مصرف بالای برق، منجر به نوسان در شبکه توزیع برق و آسیب دیدن وسایل برقی و ایجاد خسارت های مالی قابل توجه و یا حتی احتمال بروز مخاطرات جانی  برای همسایگان می شود.

دهقانپور از شهروندان درخواست کرد: در صورت مطلع شدن از فعالیت های غیرقانونی سودجویان در این زمینه؛ با مراجعه به نشانی اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat  و یا تماس با ستاد خبری حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به شماره تلفن ۸۸۰۵۷۰۴۴، گزارشات خود را به صورت کاملا محرمانه و با حفظ اطلاعات شخصی فرد گزارش دهنده، ثبت کرده و در صورت صحت اطلاعات، از پاداش نقدی تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.