۰ نفر

پیش‌ بینی آینده ۱۰ رمز ارز برتر بازار

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳
کد خبر: 551825
پیش‌ بینی آینده ۱۰ رمز ارز برتر بازار

دنیای ارزهای دیجیتال این روزها تب و تاب خاصی دارد، کاهش شدید قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته باعث قرمز شدن بازار و تا حدی رکود آن شده بود؛ اما در این ماه (مرداد 1400) با صعودی شدن وضعیت و روند رو به رشد بیت کوین به یک باره مارکت رنگ سبز را به خود گرفت.

در این گزارش قصد داریم تا درباره 10 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی و پیش‌بینی وضعیت آنها در آینده اطلاعات جامعی را ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که پیش‌ بینی در تمام بازارهای مالی کاری سخت و پرچالش است؛ اما پیش بینی روند قیمت ارزهای دیجیتال سختی های ویژه و مخصوص به خود را دارد، زیرا بازار رمزارز علاوه بر امور مالی با دنیای فناوری نیز ارتباط تنگاتنگی دارد که این موضوع می‌تواند یکی از علت های سختی تعیین وضعیت بازار کریپتوکارنسی محسوب شود.

1

 نکته مهم دیگری که در مورد پیش بینی وضعیت آینده ارزهای دیجیتال باید بدانید این است که تحلیل و پیش بینی وضعیت در بازه‌های کوتاه مدت برای مثال در یک ماه و یک روز کار به شدت سخت‌تری است زیرا به یکباره در معرض نوسانات شدید بر اساس اتفاقات و رویدادهای جامعه جهانی قرار خواهیم گرفت که این نوسانات دربازه زمانی بلندتر اثرات کمتری خواهند داشت.

بیت کوین

بیت کوین اولین رمزارز دیجیتالی دنیاست که توسط فردی ناشناس با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 میلادی خلق شد؛ این رمز ارز برپایه فناوری بلاک چین کار می‌کند و قیمت آن در نیمه اول سال 2021 تا 60 هزاردلار هم رسید؛ بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند که تا 5 سال آینده بیت کوین به قیمت یک میلیون دلار هم دست پیدا خواهد کرد. باتوجه به ویژگی‌ها و موقعیت خاص این رمزارز یعنی هاوینگ و کاهش عرضه بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری نهنگ‌ های ارز دیجیتال، گسترش شبکه لایتنینگ و مواجه شدن دنیا با بحران‌های بالقوه مالی و سیاسی، رسیدن به چنین قیمتی چندان دور از انتظار نیست.

اتریوم

اتریوم دومین رمزارز برتر بازار بوده که به صورت غیرمترکز کار می‌کند؛ در سال‌های اخیر به علت چاپ بیش از اندازه پول‌های فیات از جمله دلار و همچنین افزایش بدهی‌های اقتصادی و بحران‌های مالی ناشی از کرونا در کشورهایی مثل آمریکا، ارزش دلار تا حدودی کاهش یافته و در عوض قیمت ارزهای دیجیتال برتر بازار مثل اتریوم به شدت افزایش پیدا می‌کند. در همین ایام افراد مشهوری نیز از بازار رمزارزها حمایت کرده‌اند که حمایت آنها نیز به صعودی بودن روند بازار کمک شایانی کرده‌است.

2

بلاک‌چین اتریوم یکی از بهترین شبکه‌ها برای به کارگیری در ارائه خدمات مالی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌هاست. به علاوه اتریوم با اجرایی کردن قراردادهای هوشمند در بستر بلاک چین باعث انقلابی نوین در این حوزه شده است و به عقیده بسیار از تحلیل‌گران قیمت آن در سال های پیش رو همچنان روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

تتر

سومین رمزارزی که بررسی آن در این گزارش خواهیم پرداخت، ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT است و پشتوانه آن فیات دلار آمریکا و یورو اروپاست. این ارز به عنوان بهترین استیبل کوین بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و قیمت آن به صورت مستقیم به ارزش پول‌های فیات بستگی دارد. تتر باعث شده تا تبادلات مالی از یک کشور به کشور دیگر با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد. از این رو برای چند سال آینده نیز پیش‌ بینی می‍‌شود که این روند باثبات همچنان ادامه داشته باشد.

بایننس کوین

بایننس کوین، توکن رسمی صرافی مشهور بایننس می‌باشد و در حال حاضر و در سال 2021 جایگاه چهارم را در بین کوین‌های مختلف به خود اختصاص داده است. نمی‌توان انکار کرد که سرنوشت بایننس کوین به شدت با عملکرد این صرافی پیوند خورده و با رشد شهرت و اعتبار صرافی بایننس، قیمت توکن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. این توکن هر سه ماه یکبار از طریق فرآیندی به نام توکن سوزی بایننس تعداد کل توکن های عرضه شده خود را کاهش می‌دهد و بدیهی است که با این روند قیمت کوین هم افزایش پیدا میکند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در چند سال آینده به قیمت بسیار بالاتر و نزدیک به هزار دلار نیز برسد.

کاردانو

کاردانو نام پروژه‌است که توکن محبوب آدا را به بازار رمزارزهای دیجیتال وارد کرده است، بدون شک ارز دیجیتال آدا یکی از پایدارترین رمزارزهای بازار و با زیرساخت های قوی است و افزایش و کاهش قیمت آن به مقدار بسیار کمی از بیت کوین اثر می‌پذیرد. آدا به زودی قراردادهای هوشمند را در شبکه خود اجرا خواهد کرد و به دنبال این عمل قیمت آن نیز به احتمال بسیار بالایی، افزایش پیدا خواهد کرد.

ریپل

ریپل هم نام پروژه‌ایست که رمزارز XRP را ارائه داده است،  پلتفرم Ripple یک پروتکل متن‌باز بوده و شبکه بلاکچین مخصوص به خود را دارد. باتوجه به اینکه سازندگان این رمزارز آپدیت های جدید برای پروژه خود ارائه نمی‌کنند و درصد بالایی از آنها تمام ریپل های خود را فروخته اند، نمیتوان برای آینده این رمزارز رشد زیادی را متصور شد. البته در دنیای رمزارزها هر اتفاقی شدنی است.

دوج کوین

دوج کوین، یک شت کوین محسوب شده که به علت حمایت افراد سلبریتی و همچنین سیگنال های مثبت شبکه های اجتماعی، توانسته به رتبه‌های بالای بازار راه پیدا کند، اما شت کوین بودن این رمز ارز و نداشتن زیرساخت های درست باعث می‍شود که نتوان آینده آن را به درستی و با تحلیل های تکنیکال پیش بینی کرد، زیرا تنها عامل تاثیر گذار در قیمت آن سیگنال‌های دریافتی و حمایتی در شبکه های اجتماعی است.

پولکادات

پولکادات توسط بنیاد Web3 مستقر در سوئیس توسعه یافته و در حال ارائه یک پلتفرم غیرمتمرکز کاملاً کاربردی و کاربرپسند است که بلاکچین اختصاصی خود را دارد. توکن پروژه پولکادات که با نام DOT شناخته میشود سه هدف حاکمیت روی شبکه، سهام‌گذاری و وثیقه‌ گذاری (bonding) را دنبال می‌کند و در سال 2020 توانست به لیست 10 رمزارز برتر بازار راه پیدا کند.  فاندامنتال‌های پروژه پولکادات به شدت قوی است و انتظار می‌رود در سال پیش رو و سال های آینده قیمت آن رشد خوبی داشته باشد.

3

یونی سواپ

یونی سواپ Uniswap یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توکن رسمی خود را با نام UNI به بازار آورده است. چشم انداز و آینده ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) بسیار روشن بوده و حتی رده‌پاهایی در فضای زیستی فناوری برجای گذاشته است. قیمت این رمزارز رشد بسیار بالایی در سال 2020 داشته و افزایش قیمت آن در سالهای پیش رو را نمیتوان با قطعیت زیاد پیش‌بینی کرد.

چین لینک

آخرین رمزارزی لیست برترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 که با کمک وبسایت arzdigital.academy به معرفی آن خواهیم پرداخت. رمز ارز چین لینک است. قیمت چین لینک در سال 2020 حدود 830 برابر رشد داشته است؛ چین لینک در حال حاضر تنها سرویسی است که یک اوراکل غیرمتمرکز محسوب می‌‌شود و داشتن چنین شبکه‌‌ای باعث شده تا این رمزارز در صدر توجه کاربران قرار بگیرد. برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری به صورت بلند مدت هستند، چین لینک می‌تواند یک آلت کوین خوب، مطمئن و روبه رشد باشد.