۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

جدیت چین برای سختگیری در معاملات رمز ارزها

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 550284
جدیت چین برای سختگیری در معاملات رمز ارزها

چین که مدت‌هاست سختگیری‌های خود را در خصوص استخراج و معاملات رمزارزها نشان داده، به تازگی در یک نشست که توسط بانک مرکزی برگزار شد اعلام کرد به اعمال فشار در این زمینه ادامه خواهد داد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ بانک مرکزی چین (PBoC) روز شنبه در جلسه‌ای اعلام کرد که همچنان فشار شدید خود را بر معاملات رمزارزها حفظ خواهد کرد. در جلسه‌ای، بانک مرکزی چین از بانک‌ها و سایر درگاه‌های پرداخت مانند علی‌پی (AliPay) درخواست کرد که در عملیات رمزارزها مشارکت نداشته باشند.

به عبارت ساده‌تر، هر شخص یا نهادی که در عملیات رمزارزها فعالیت داشته باشد، حساب‌های وی توسط بانک‌ها و سایر درگاه‌های پرداخت مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است که چین سال‌ها مخالفت خود را با رمزارزها ابراز کرده، اما نارضایتی آن به قید و شرط‌های روی کاغذ محدود بوده است.

از ماه می سال ۲۰۲۱، این کشور به صورت جدی معاملات و استخراج رمزارزها را سرکوب کرده و ضربه بزرگی به صرافی‌های رمزارزها، شرکت‌های استخراج‌کننده و سرمایه‌گذاران وارد کرده است.

در همین راستا به بانک‌ها گفته شده است که محصولات یا خدماتی مانند معامله، تسویه حساب و نقل و انتقالات رمزارزها را ارائه ندهند. دولت این کشور همچنین تاکید کرده است که حفاظت از سرمایه‌گذاران، کاهش انتشار کربن و ثبات مالی، سه عامل مهم برای اعمال مقررات جدید بوده است.