۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سلطه بیت کوین بر امور مالی جهانی چه زمانی اتفاق می افتد؟

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 545748
سلطه بیت کوین بر امور مالی جهانی چه زمانی اتفاق می افتد؟

بر اساس بررسی جدید انجام شده، برخی از کاشناسان بر این باورند که رمزارز بیت‌کوین تا سال 2050، بر امور مالی جهانی سلطه خواهد داشت.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش یاهو فایننس، بر اساس نظرسنجی انجام شده از افرادی که توسط سایت امور مالی شخصی فایندر انجام شده، 54درصد اعلام کردند که بیت‌کوین تا سال 2050 نیروی غالب در امور مالی جهانی خواهد بود. اما 44درصد بر این باورند که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

گزارش پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال 2021 که روز پنجشنبه منتشر شد، توسط هیاتی 24نفره از متخصصان امور مالی، فناوری و دانشگاهی انجام شده است. 15درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که این نقطه تسلط بر اساس مطالعات بریتانیا از اوایل سال 2035 اتفاق خواهد افتاد.

پذیرش توسط کشورهای در حال توسعه به عنوان عامل اصلی تلقی می‌شود؛ به طوری که 33درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که بیت‌کوین در طول 10سال آتی به ارز منتخب کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد. 21درصد دیگر بر این باورند که سطح پذیرش بیش از 10سال با ما فاصله دارد.

الکس اسوتسکی، مدیرعامل امبر و یکی از اعضای هیات مدیره، با اشاره به تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت‌کوین به عنوان پول قانونی و استفاده گسترده‌تر از آن در ونزوئلا به عنوان ابزاری برای غلبه بر تورم اذعان داشت: "این روند صعودی خواهد بود. از آنجایی که بیت‌کوین مدل دولت-ملت را تضعیف می‌کند، حسن موضوع این است که کشورهای ضعیف‌تر، سریع‌تر از کشورهای بزرگ متحول خواهند شد."

اعضای این هیات منصفه پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین تا دسامبر 2025 به 318هزار و 417دلار افزایش یابد. این میزان 61درصد بیشتر از نظرسنجی مشابهی است که در دسامبر 2020 انجام شد.