۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

صدمات جبران ناپذیر استخراج رمزارز بر کار و تولید

۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبر: 533768
صدمات جبران ناپذیر استخراج رمزارز بر کار و تولید

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران می گوید اگر سرمایه های کشور به جای کار و تولید به سمت واسطه گری و دلالی و ماینینگ برود، صدمات جبران ناپذیری به اشتغال و تولید داخل می زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  محمدرضا تاجیک، درباره تاثیر استخراج رمزارز و قطعی برق بر تولید و اشتغال کشور اظهار کرد: متاسفانه به دلیل استخراج رمزارز شاهد قطعی برق در کشور هستیم و این مساله باعث شده تا در بسیاری از کارگاههای تولیدی دچار بحران برق شویم و روند ادامه کار با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد:به طور حتم قطعی هایی که ایجاد می شود و صدماتی که به دستگاهها وارد می آید به تولید داخلی ضربه می زند و با توقف فعالیت کارخانه ها اشتغال نیروهای کار به خطر می افتد.

رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با بیان اینکه در سال حمایت از تولید نباید اینگونه مسایل را شاهد باشیم، اظهار کرد: اگر سرمایه های کشور به جای کار و تولید به سمت واسطه گری و دلالی و ماینینگ (استخراج رمز دیجیتال)  برود به طور حتم صدمات جبران ناپذیری به اشتغال و جامعه کار و تولید خواهد زد.

تاجیک درباره شناسایی خانه ها و کارخانه هایی که رمزارز استخراج و بیش از حد برق مصرف می کنند، گفت: وزارت نیرو به راحتی می تواند آنها را شناسایی کند. در حال حاضر وضعیت مصرف برق خیلی از کارخانه های بزرگ در کشور مشخص است. با توجه به اینکه در بیشتر خانه ها کنتورهای برق دیجیتالی است اگر مصرف یک دوره تغییر کند از طرف اداره برق قابل شناسایی است بنابر این کنترل ماینرها امکان‌پذیر است و از متولیان امر تقاضا داریم که با این مساله برخورد شود.

به گفته این مقام کارگری در کارخانه های بزرگ که مصرف برق زیاد است، چنانچه استخراج رمزارز صورت گیرد و ریزش نیروهای کار اتفاق افتد، وزارت کار و وزارت صمت می توانند به این موضوع ورود کنند.