۰ نفر

صعود بازار ارزهای دیجیتال پس از افت ناگهانی

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 532982
صعود بازار ارزهای دیجیتال پس از افت ناگهانی

پس از افت شدید بازار ارزهای دیجیتال به‌دنبال تشدید محدودیت‌ها درخصوص استخراج و خرید و فروش ارز دیجیتال در چین، شرایط اکنون کمی ثبات پیدا کرده و حتی اواخر روز دوشنبه شاهد رشد نسبی بازار نیز بودیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، 2 ارز دیجیتال بزرگ جهان اکنون توانسته‌اند طی 7روز گذشته از پایین‌ترین سطح اخیر خود برگشته و روند صعودی در پیش بگیرند. بین دوشنبه تا سه‌شنبه، بیت‌کوین 8/8درصد رشد نشان داد و بیش از 3هزار دلار افزایش قیمت داشت.

این جهش، بزرگ‌ترین سود روزانه بیت‌کوین در یک هفته گذشته محسوب می‌شود. اتریوم نیز در روز سه‌شنبه (دیروز) نسبت به روز دوشنبه، حدود 15درصد افزایش داشت که این هم بیشترین میزان در یک هفته گذشته بوده است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که سرمایه‌گذاران نهادی، همچنان علاقه‌مند به خرید رمزارز هستند که این موضوع باعث رشد صعودی بازار شده است. برخی کارشناسان رمزارز نیز علت رشد در بازار را مرتبط با فعل و انفعالات جدید بانک مرکزی هندوستان درخصوص فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال دانسته‌اند.

افزایش قیمت در بازار درحالی شکل گرفت که گزارش‌هایی در رسانه‌های مختلف جهان درخصوص بخشنامه جدید بانک مرکزی هند (RBI) منتشر شده است. این بانک در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده که استفاده از خدمات برای حساب‌های بانکی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، ممنوع نیست.

این ممنوعیت در ابتدا دسترسی مشتریان دخیل در دارایی‌های دیجیتال به خدمات بانکی سنتی را از بین می‌برد؛ موضوعی که البته پارسال توسط دادگاه عالی این کشور لغو شد. بانک مرکزی هندوستان اما در این بین تبصره‌هایی را نیز برای بانک‌های تحت پوشش خود صادر کرده است که شامل امکان مراقبت از حساب‌های بانکی چنین مشتریانی توسط بانک‌ها می‌شود تا آنها مطمئن شوند این حساب‌ها تخلفی درباره تامین مالی تروریسم، تأیید هویت مشتریان، پولشویی و قانون مدیریت ارزی کشور انجام نمی‌دهند.

از سوی دیگر سایر ارزهای دیجیتال برجسته که در فهرست برترین‌های این بازار قرار دارند نیز دوشنبه تا سه‌شنبه رشد خوبی داشته‌اند که در میان آنها، ریپل و دوج‌کوین وضعیت بهتری را تجربه کردند.