۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

استیبل کوین چیست؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 532532
استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که به یک دارایی ذخیره "ثابت" مانند دلار آمریکا یا طلا متصل شده ‌است. استیبل کوین‌ها برای کاهش نوسانات نسبت به ارزهای رمزنگاری نشده مانند بیت‌کوین طراحی شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ استیبل کوین‌ها دنیای رمزارز و ارز رایج روزمره را به هم متصل می‌کنند زیرا قیمت آن‌ها به یک دارایی ذخیره، مانند دلار آمریکا یا طلا متصل می‌شود. این امر به طور چشمگیری نوسانات را در مقایسه با چیزی مانند بیت‌کوین کاهش می‌دهد و منجر به نوعی پول دیجیتال می‌شود که برای هر چیزی از تجارت روزمره گرفته تا انتقال و مبادلات، مناسب‌تر است.

این مساله ثابت شده‌ است که ترکیب پایدار دارایی سنتی با انعطاف‌پذیری دارایی دیجیتال، ایده بسیار محبوبی است. از آنجا که آن‌ها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های ذخیره و تجارت ارزش در اکوسیستم ارز دیجیتال شده‌اند. میلیاردها دلار ارزش به درون زمین‌های سنگلاخی مانند دلار آمریکا ‌USDC) ‌( سرازیر شده‌ است.

استیبل کوین‌ها به چه علت مهم هستند؟

به عنوان مثال، ذخیره ساز USDC به طور کامل پشتیبانی می‌شود و می‌تواند با دلار آمریکا با نسبت یک به یک از طریق پلتفرم‌هایی مانند Coinbase، Circle و ... . معامله شود. مانند بسیاری از استیبل کوین‌های دیگر، USDC در حال حاضر بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند.

استیبل کوین‌ها از نوسانات ارزهای رمزنگاری نشده آزاد هستند، در حالی که برخی از قدرتمندترین ویژگی‌های خود را به ارث می‌برند: استیبل کوین‌ها برای هر کسی در اینترنت باز جهانی قابل‌دسترس هستند، آن‌ها برای انتقال سریع، ارزان و ایمن هستند. آن‌ها به طور دیجیتالی بومی اینترنت و قابل ‌برنامه‌ریزی هستند.

با استیبل کوین‌ها چه می‌توانید بکنید؟

به حداقل رساندن نوسانات؛ ارزش رمزارزهایی همچون بیت‌کوین و اتر گاهی اوقات در حال نوسان است. یک دارایی که به ارز ثابت‌تری وابسته است، می‌تواند به خریداران و فروشندگان اطمینان دهد که ارزش توکن‌های آن‌ها به طور غیرقابل‌ پیش‌ بینی در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت یا سقوط نخواهد کرد.

معامله کنید و یا دارایی‌هایتان را ذخیره کنید؛ شما برای نگهداری استیبل کوین‌ها نیازی به حساب بانکی ندارید. انتقال آن‌ها آسان است، ارزش استیبل‌ها را می‌توان به راحتی به سراسر جهان فرستاد، از جمله به مکان‌هایی که دلار آمریکا به سختی به دست می‌آید یا اینکه پول محلی در آنجا ناپایدار است.

سود کنید؛ روش‌های آسانی برای کسب سود (‌معمولا بالاتر از چیزی که یک بانک پیشنهاد می‌دهد)‌ در یک سرمایه‌گذاری ثابت وجود دارد.

انتقال پول به قیمت ارزان؛ مردم به اندازه یک میلیون دلار USDC با هزینه‌های انتقال کم‌تر از یک دلار فرستاده‌اند.

به صورت بین‌‌المللی ارسال کنید؛ پردازش سریع و هزینه‌های پایین معامله، کالا های انبار شده مانند USDC را انتخاب خوبی برای ارسال پول به هر جایی در جهان می‌کند.

استیبل کوین‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

استیبل کوین‌ها توکن‌های ارز دیجیتال هستند، بنابراین همه آن‌ها روی یک بلاکچین غالبا اتریوم پردازش می‌شوند. برای ارائه ثبات، آن‌ها باید یا یک دارایی پشتیبان داشته باشند که همه با آن موافق باشند و دارای ارزش باشد، یا اعتباری از یک منبع بسیار قابل‌ اعتماد داشته باشند. به عنوان مثال، ارزشUSDC ‌تا حد امکان نزدیک به ۱ دلار باقی می‌ماند و با دلار واقعی ذخیره شده در موسسات مالی پشتیبانی می‌شود. حسابرسی‌های ماهیانه تضمین می‌کنند که همه آن دلارها برای حفظ این رابطه ۱ به ۱ در نظر گرفته می‌شوند. همه این پول‌ها به طور کامل توسط ارز فیات یا کالایی مانند طلا پشتیبانی نمی‌شوند و برخی حتی توسط ارز رمزنگاری شده دیگر پشتیبانی می‌شوند. که گفته می‌شود، این کلید انجام تکالیف شماست: بسیاری از این استیبل کوین‌ها هنوز هم به طور گسترده مورد داد و ستد قرار می‌گیرند.