۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بیت کوین در مسیر ثبت دومین ضرر ماهانه / پیروی اتریوم از رمزارز مشهور

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹
کد خبر: 532519
بیت کوین در مسیر ثبت دومین ضرر ماهانه / پیروی اتریوم از رمزارز مشهور

به دنبال افت شدید قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر، این رمزارز مشهور در مسیر ثبت بالاترین ضرر خود از سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ با وجود اینکه بیت‌کوین از افت قیمتی خود در اوایل جلسات آسیا بازگشت را تجربه کرد، اما در مسیر ثبت دومین سقوط بزرگ ماهانه قرار گرفت. این رمزارز در ساعت ۱۳.۳۰ امروز به وقت ایران، در نزدیکی کانال ۳۶هزار و ۲۰۰دلاری قرار گرفت که نشان‌دهنده ضرر ۳۷.۵درصدی آن برای ماه می است. قیمت بیت‌کوین در اوایل روز دوشنبه به ۳۴هزار و ۱۹۵دلار سقوط کرد.

بر اساس آمار ارائه شده توسط Bitstamp، افت قیمت ماهانه بیت‌کوین، رکورد سقوط ۳۷درصدی در نوامبر ۲۰۱۸ را شکست و همچنین تا عبور از رکورد سقوط ۴۰درصدی در سپتامبر ۲۰۱۱ فاصله چندانی ندارد.

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ جهان، در آستانه ثبت ضرر ۱۲درصدی در ماه می قرار گرفت که اولین ضرر ماهانه دیده شده از سپتامبر ۲۰۲۰ است.

بر اساس ارقام گردآوری شده توسط TradingView، در همین حال، قیمت طلا ۷درصد افزایش یافته که بزرگترین صعود ماهانه از جولای ۲۰۲۰ بوده و همچنین اس اند پی ۵۰۰ نیز تغییری جزئی ثبت کرده است.

بیت‌کوین، اخیرا به دنبال تصمیم ایلان ماسک برای عدم پذیرش این رمزارز به عنوان وجه پرداختی به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، افت قابل توجهی را تجربه کرد. این بازار، همچنین به دنبال بیانیه جدید چین برای منع مبادله رمزارزها، بیشتر سقوط کرد.

در هشت روز منتهی به ۱۹می، بیت‌کوین از کانال ۵۸هزار دلار، به کانال ۳۰هزار دلار سقوط کرد و از آن زمان به صورت یک طرفه معامله شد.

به گفته شرکت تحلیلی بلاک‌چین Glassnode، این سقوط قیمت عمدتا توسط فروش هیجانی سرمایه‌گذاران جدیدی که این سکه را با قیمت بالا در سه ماهه نخست سال خریداری کردند، بیشتر شد. در همین حال، دارندگان این سکه و همچنین موسسه‌ها، به نشانه اطمینان از چشم‌انداز طولانی‌مدت قیمت بیت‌کوین، در قیمت پایین، آن را خریدند.

در نمودار ارائه شده، تغییر قیمت ماهانه بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

بیت کوین