۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عدم موفقیت اتریوم در شکستن خط مقاومت ۲هزار و ۹۰۰دلاری / افت بیشتر دومین رمزارز مشهور ممکن است؟

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 531893
عدم موفقیت اتریوم در شکستن خط مقاومت ۲هزار و ۹۰۰دلاری / افت بیشتر دومین رمزارز مشهور ممکن است؟

قیمت اتریوم که در روزهای اخیر وابستگی بیشتری به روند قیمتی بیت‌کوین نشان داده، کاهش قابل توجهی تجربه کرد و در حال حاضر به قیمت ۲هزار و ۴۰۰دلار رسیده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ قیمت اتریوم پس از عدم موفقیت در شکستن خط مقاومت ۲هزار و ۹۰۰دلاری، به شدت کاهش یافته است. اکنون این ارز دیجیتال در کانال ۲هزار و ۴۰۰دلاری قرار گرفته و در مورد بهبود وضعیت آن شک وجود دارد.

اتریوم پس از فروش با قیمت بالای ۲هزار و ۹۰۰دلار، عمدتا روند وضعیت بیت‌کوین را دنبال کرده است. از آنجا که بیت‌کوین در رسیدن به کانال ۴۰هزار دلاری موفق نبوده، همین وضعیت را برای اتریوم نیز در دستیابی به کانال ۳هزار دلار می‌توان تصور کرد.

جالب توجه است که دومین رمزارز جهان در ۵ماه نخست سال با اختلاف زیادی عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته است. بیت‌کوین به دلیل عرضه محدود آن، به عنوان منبع ارزش شناخته شده، اما با این حال سود کمتری در این مدت داشته است.

اتریوم به مراتب توجه بیشتری به خود جلب کرده است. این شبکه، زیرساخت‌هایی را برای برنامه‌نویسان ایجاد می‌کند تا پروژه‌های جدیدی را در چندین صنعت ایجاد کنند. رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، باعث جهش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۱ شده است.

اتریوم در حالی سال جدید را با قیمت ۷۵۰دلاری آغاز کرد که تا اواسط ماه آوریل، قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۵۰۰درصد رشد کرده است. عملکرد بهتر اتریوم در مسیر صعودی، همچنین منجر به اتفاق مشابه برای آن در مسیر نزولی شد.

عملکرد قیمتی اتریوم

قیمت اتریوم از بالاترین رکورد آن در ماه آوریل، ۶۰درصد افت تجربه کرد و در هفته گذشته به قیمت کمتر از هزار و ۷۲۰دلار مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت اتریوم از آن زمان بهبود یافته و چندین تلاش برای رشد بیشتر داشته است. هر تلاش، پایین‌تر از کانال ۲هزار و ۹۰۰دلاری بوده است.

شکست اخیر اتریوم در دستیابی به این کانال، منجر به سقوط ۲۰درصدی ارزش آن و رسیدن به قیمت ۲هزار و ۳۲۸دلار،پیش از تثبیت در کانال ۲هزار و ۴۰۰دلاری شد.

چشم‌انداز تکنیکال

نمودار روزانه، دو محدوده مهم را به ما نشان می‌دهد. در محدوده بالای بازار می‌توان خط مقاومت ۲هزار و ۹۰۰ و ۳هزار دلار را مشاهده کرد. همچنین خط حمایتی، بین کانال ۲هزار و ۳۸۰ و ۲هزار و ۵۰۰دلاری بوده است. بنابراین، قیمت با ۲هزار و ۴۰۰دلار، در محدوده خطرناکی قرار دارد.

صبح امروز، قیمت این رمزارز به پایین‌تر از خط حمایتی سقوط کرد. با این حال، قیمت آن به سرعت مسیر خود را برای بازگشت به کانال حمایتی پیدا کرد. اگر اتریوم در این محدوده به ثبات برسد، احتمال بهبود نیز وجود دارد. هدف مشخص، در محدوده ۲هزار و ۹۰۰ تا ۳هزار دلار خواهد بود.

با این فرض که اتریوم قادر به نگهداری این محدوده حمایتی نباشد، احتمال افت شدیدتر قیمت آن وجود خواهد داشت و مسیر برای سقوط آن به کانال ۲هزار و ۲۰۰دلاری و به دنبال آن هزار و ۷۵۰دلاری باز خواهد شد.

در این لحظه، قیمت اتریوم در محدوده کانال ۲هزار و ۴۰۰دلاری حفظ شده، اما ممکن است به پایین‌تر از کمترین قیمت امروز، یعنی ۲هزار و ۳۳۰دلار نیز افت کند.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر روزانه قیمت اتریوم را مشاهده می‌کنید؛

2