۰ نفر

پلیس: صرافی های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 528483
پلیس: صرافی های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ علی ولیپور گودرزی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه هموطنان باید برای خرید و فروش رمز ارزها به صرافی‌های مراجعه کنند که بانک مرکزی آنها را تعیین کرده و عملاً مجوزی برای این کار صادر نشده است، اظهار کرد: استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است و با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای 10 نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار در مزارع یا ساختمانهای مسکونی انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: هر کاری باید ضمانت اجرایی داشته باشد، در بازار سرمایه کشور خودمان، اگر تخلفی روی دهد، آن تخلف قابل پیگیری است، یکی از موضوعات پیگیری شده توسط ما رصد بازار سرمایه بوده و احقاق حق در این رابطه انجام می‌شود اما مبنای معاملات ارز دیجیتال در خارج از کشور است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند اما احتمال از دست رفتن مال آنها نیز زیاد است.

گودرزی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنند، از هموطنان می‌خواهیم پولهای خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند اما هنوز مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور صادر نشده است البته به دنبال هدفمند و قانونمند کردن این کار هستند.

وی عنوان کرد: اگر فردی در این بازارها، سرمایه خود را از دست دهد، کسی پاسخگو نیست و ضمانت اجرائی ندارند.