۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت بیت‌ کوین و اتریوم / افزایش ارزش سایر رمزارزهای جایگزین

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 528170
سقوط قیمت بیت‌ کوین و اتریوم / افزایش ارزش سایر رمزارزهای جایگزین

در حالی که اخیرا با افت چشمگیر قیمت بیت‌کوین، به نظر می‌رسد اتریوم نیز روند نزولی در پیش گرفته، سایر ارزهای دیجیتال جایگزین، رشد قابل توجهی تجربه می‌کنند.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛  موجودی بیت‌کوین که در صرافی‌های بزرگ نگهداری می‌شود، در حال افزایش است؛ و به همین دلیل برخی از تحلیلگران آن را نشانه‌ای برای روند نزولی می‌دانند.

اتر، دومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، از آنجا که قیمت آن در کنار بیت‌کوین روز شنبه وارد منطقه قرمز شد، قرار است که نخستین ضرر هفتگی خود از پایان ماه مارس را تا کنون به ثبت برساند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط CoinDesk ۲۰، در زمان کار مطبوعاتی، قیمت اتر با کاهش ۸.۴۸درصدی در طول ۲۴ساعت، به ۳هزار و ۷۷۹ دلار رسید. در همین حال بیت‌کوین، رمزارز شماره ۱ از نظر ارزش بازار، همچنین با تجربه کاهش ۵.۸۸درصدی در طول ۲۴ساعت، به کمتر از ۴۸هزار دلار سقوط کرد.

طبق داده‌های TradingView و Kraken، اتریوم پس از ثبت صعود برای شش هفته متوالی، قرار است که در پایان هفته افت خود را اعلام کند.

در خصوص بیت‌کوین، با توجه به آمار Glassnode، موجودی این ارز دیجیتال که در صرافی‌های بزرگ نگهداری می‌شود، پس از کاهش بعد از بیش از یک سال، بار دیگر مسیر افزایشی در پیش گرفته است. از آنجا که بیت‌کوین‌های بیشتری برای فروش در صرافی‌ها در دسترس هستند، برخی از تحلیلگران آن را به عنوان نشانه تنزل این بازار تفسیر کردند.

اما از طرفی دیگر، قیمت شبکه توکن پلیگان یا MATIC، در طول ۲۴ساعت گذشته بیش از ۲۲درصد افزایش یافت. قیمت آن در روز شنبه رکورد زد و به حدود ۱.۸۷دلار رسید. همچنین از ابتدای سال تا کنون، ارزش بازار آن با رشد صد برابری، به بیش از ۸.۹۶میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، قیمت توکن‌های پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، مانند کاردانو و کازماس نیز روند صعودی در پیش گرفت. در زمان نوشتن این گزارش، قیمت کاردانو با ۱۸.۳۰درصد افزایش در طول ۲۴ساعت گذشته به ۲.۲۵دلار، و قیمت کازماس با ۵.۳۹درصد رشد به حدود ۲۶.۴۷دلار رسید.

تراکم شبکه در بلاکچین اتریوم باعث افزایش تقاضا برای جایگزین‌های اتریوم و همچنین پروژه‌های مقیاس‌گذاری لایه ۲ مانند پلیگان را افزایش داده که باعث صعود چشمگیر توکن‌های آن شده است.

در نمودار ارائه شده، تغییر ارزش اتریوم را از سال ۲۰۱۹ تا کنون مشاهده می‌کنید؛

ea5a36a8-2fe7-4a89-acc9-47d236e0c005