۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی بازار رمزارزها در روزهای اخیر / تسلط بیت کوین به پایان می رسد؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 527924
بررسی بازار رمزارزها در روزهای اخیر / تسلط بیت کوین به پایان می رسد؟

از آنجا که پس از کنار گذاشتن بیت‌کوین توسط ایلان ماسک قیمت این رمزارز افت قابل توجهی را تجربه کرد، توجه سرمایه‌گذاران به سمت سایر ارزهای دیجیتال همچون اتریوم معطوف شد و قیمت آنها را بالا برد.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ بیت‌کوین در تلاش است تا قیمت خود را به بالای 50هزار دلار برساند، در حالی که سایر آلت‌کوین‌های با ارزش بازار بالا در پی کسب سود دو رقمی برای خود هستند.

بیت‌کوین همچنان به دنبال یافتن مسیر خود بوده اما به دنبال این اتفاق، اتر و آلت‌کوین‌ها از فروش تاریخ 13می فراتر رفتند. دوج‌کوین، پس از اینکه پلتفرم کوین‌بیس اعلام کرد که این رمزارز را در ماه‌های آتی وارد لیست می‌کند، با رشد 47درصدی خود سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. قمیت دوج همچنین به دنبال توییت ایلان ماسک که تمایل وی به همکاری با این ارز دیجیتالی را نشان داد، افزایش یافت.

در حالی که بسیاری از آلت‌کوین‌ها در طول بهبود شاهد سود دو رقمی بوده‌اند، قیمت بیت‌کوین در نزدیکی کانال 50دلاری در تقلا بوده و در مقایسه با ماه گذشته، 4.7درصد کاهش تجربه کرده است. داده‌های ارائه شده توسط Cointelegraph و TradingView نشان می‌دهد، در حالی که روند بهبود بیت‌کوین اندکی تضعیف شده، تقاضا برای اتریوم، از آنجا که در 14می به بالاترین قیمت روزانه خود یعنی 4هزار و 173دلار رسید، 18درصد افزایش یافته است.

2fd98dab-d48c-4e8e-a611-b87fb0b4baad

صعود بیشتر آلت‌کوین

در حالی که بحث در خصوص اینکه آیا بازار به طور رسمی یک دوره آلت‌سیزن را تجربه می‌کند یا خیر، یکی از مشخصه‌های علائم تجاری آن معامله یک‌طرفه بیت‌کوین است که منجر به تمرکز مجدد معامله‌گران در بازار آلت‌کوین و کاهش سلطه بیت‌کوین می‌شود.

یکی از ستاره‌های بزرگ سال 2021، Polygon بوده که ارزش آن در طول 24ساعت گذشته 60درصد افزایش یافته و به رکورد جدید 1.75دلاری دست پیدا کرده است.

پروژه دیگری که قیمت آن از پایین‌ترین حد خود در تاریخ 13 مه 45درصد رشد را تجربه کرد، iExec RLC، یک شبکه محاسبات ابری غیرمتمرکز بود، که پس از اعلام کوین‌بیس مبنی بر اجازه ورود آن به لیست توکن صعود کرد. 

از دیگر عملکردهای قابل توجه می‌توان به افزایش 80درصدی قیمت Ergo و رشد 48درصدی ارزش Sora که باعث بازگشت این توکن به کانال 800دلاری شد، اشاره کرد.

در حال حاضر، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتالی 2.307تریلیون دلار برآورد شده و میزان تسلط بیت‌کوین 40.3درصد است.

در نمودار ارائه شده، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید؛

f20c83cd-ab6d-404d-9ec2-7477225e3de6